آخرین اخبارافغانستان

واردکردن تلفات به طالبان در ولایت فاریاب

به گفته مسوولان ولایت فاریاب، در درگیری‌های شب گذشته، شماری از جنگجویان مسلح کشته و تعدادی هم زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، مل پاسوال عبدالنبی الهام، فرمانده پولیس فاریاب در یک نشست خبری به رسانه‌ها گفت که عصر روز گذشته مخالفان مسلح بالای پوسته‌های امنیتی در قریه‌های توپ‌خانه قلعه، بازار قلعه، چمن قشلاق و فیروزه‌ای ولسوالی دولت‌آباد حمله کردند که توسط نیروهای امنیتی، پس از درگیری کوتاه عقب زده شد و در جریان این نبرد، یک تن از مخالفان مسلح دولت به نام ملا گلبدین مشهور به«قهرمان» کشته و یک تن دیگر زخمی شد.
وی افزود که در یک درگیری دیگر شب گذشته در منطقه«سرحوض» ولسوالی پشتونکوت یک تن از مخالفین کشته شد که جسدش همراه با یک میل کلاشینکوف در میدان نبرد باقی مانده بود و به دست نیروهای امنیتی افتاده است.
فرمانده پولیس فاریاب اظهار داشت که در یک رویداد دیگری نیز در شب گذشته تروریستان قصد داشتند یک حلقه ماین خودساز شان را در مسیر پوسته امنیتی قریه«تاش‌قلعه» ولسوالی شیرین‌تگاب جاسازی کنند که انفجار کرده و سه نفر از ماین‌گذاران کشته شد که جسد آنان قابل شناسایی نیست و دو تن دیگرشان شدیداً زخمی شده است.
در این نبردها یک نیروی خیزش مردمی در منطقه سرحوض ولسوالی پشتونکوت کشته و یک غیرنظامی در ولسوالی دولت‌آباد زخمی شده و به نیروهای امنیتی کدام آسیبی نرسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا