آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

واشنگتن‌پُست: کاخ سفید از هم می‌پاشد


روزنامه واشنگتن‌پست در تازه‌ترین تحلیل نوشته است که ادامه سیاست‌های ترامپ باعث بروز بحران در امریکا می‌شود.
این روزنامه امریکایی افزوده است که کاخ سفیدِ دونالد ترامپ در حال فروپاشیدن است و نشانه‌های آن را رویداد‌هایی می‌داند که از چندی بدین‌سو به وقوع پیوسته است.
این رویداد‌ها از زمان آنتونی اسکاراموچی، مدیر ارتباطات و افشاگری وی در برابر رییس اداره کاخ سفید( رینس پریبس) و استراتژیست اصلی «استفن بنن» آغاز شده است.
اما شواهد قوی‌تر و همه‌جانبه فروپاشی و عواقب آن را می‌توان در ناکامی تلاش‌های کنگره برای لغو، جایگزینی و یا انجام هر کاری در باره کینه‌جویی‌های رییس حزب جمهوری‌خواه طی هفت سال گذشته برشمرد.
واشنگتن‌پست در ادامه نوشته است: کاخ سفید به سمت اختلافات و چالش‌های سیاسی حرکت می‌کنند و با قوانینی روبه‌رو می‌شوند که توسط رییس‌جمهور بی‌تجربه امضا می‌شود؛ چه آن مراقبت‌های بهداشتی و یا بررسی اصلاحات مالیاتی و… باشد.
منبع می‌افزاید: کاخ سفید تا اندازه‌ای از فرقه‌بازی و ستیز درونی رنج می‌برد؛ چیزی که امریکا هرگز به خود ندیده است. درست‌ترین و ترسناک‌ترین چیز آن است که اسکاراموچی، مدیر ارتباطات کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه خبری “سی. ان. ان” گفته، او بیان داشته است:« کسانی در داخل کاخ سفید هستند که فکر می‌کنند کارشان این است که امریکا را از دست این رییس‌جمهور نجات دهند.»
در بخشی دیگر از تحلیل، جمیز متیس، وزیر دفاع و مک مستر، مشاور امنیت ملی به عنوان چهره‌های «حایل» توصیف شده است که برخی‌ها در محیط سیاسی-اجتماعی امریکا، امیدوار بودند آن‌ها بتوانند مسیر حکومت‌داری را از وضعیت فعلی برهانند؛ و این اما در حالی است که روابط این دو چهره‌، تیره‌گیِ زیادی را این‌روزها تجربه می‌کند.
در این مرحله، رمز و راز باقی مانده این است که چگونه، چه‌وقت و چقدر بد، این فاجعه ریاست جمهوری پایان خواهد یافت!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا