آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشر

وال‌استریت ژورنال: آمریکا برای ارسال محموله جدیدی از تسلیحات به اسرائیل آماده می شود

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد همزمان با تلاش‌های ایالات متحده برای مهار تهاجم اسرائیل به نوار غزه و فشار برای توقف درگیریها، دولت بایدن برای ارسال محموله جدیدی از تسلیحات به اسرائیل آماده می‌شود.

این روزنامه به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکا افزود این محموله شامل حدود هزار بمب و فیوز و کیت‌های هدایت مهمات حمله مستقیم است که دقت بمباران را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

ارزش این بسته کمک نظامی، ده‌ها میلیون دلار تخمین زده می‌شود. مقامات می‌گویند این پیشنهاد هنوز در حال بررسی در دولت است و ممکن است قبل از ارسال به کنگره برای تصویب، تغییر کند.

سفارت آمریکا در اورشلیم چندی پیش اعلام کرد که اسرائیل برای دفاع در برابر تهدیدات منطقه‌ای مستمر و نوظهور خواهان دریافت سریع این تسلیحات است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطین به شدت افزایش یافته و جامعه بین‌الملل از اسرائیل خواسته اند تا فوراً آتش‌بس را برقرار کرده و برای دستیابی به یک راه حل پایدار از حملات خود دست بکشد.

نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز شنبه ۲۸ بهمن اعلام کرد که مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها به بن‌بست رسیده است و اسرائیل به برنامه‌های خود برای حمله زمینی به رفح ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است که امریکا تمویل کننده ی اصلی تجهیزات نظامی اسرائیل است. ارتش اسرائیل با هجوم به غزه، تلفات جانی بیشماری را مرتکب شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا