آخرین اخباراجتماعافغانستانزنانگزارش

والی بادغیس: برای حل مشکلات زنان بسیج می‌شویم

اجماع ولایتی به منظور شناسایی نیازمندی‌ها و چالش‌های فراراه زنان در ولایت بادغیس از سوی مقام ولایت بادغیس به همکاری تخنیکی برنامۀ ابتکار تقویت ادارات محلی (USAID-ISLA) در سالون کنفرانس‌های ریاست امور زنان برگزار گردید.



اجماع ولایتی به منظور شناسایی نیازمندی‌ها و چالش‌های فراراه زنان در ولایت بادغیس از سوی مقام ولایت بادغیس به همکاری تخنیکی برنامۀ ابتکار تقویت ادارات محلی (USAID-ISLA) در سالون کنفرانس‌های ریاست امور زنان برگزار گردید.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالغفور ملکزی والی بادغیس با اشتراک در این نشست تاکید کرد که ادارۀ محلی متعهد است تا به صورت برنامه‌ریزی شده و با پلانگذاری دقیق، در راستای حل چالش‌های فراراه زنان در بادغیس اقدام کند.
والی ولایت بادغیس به گونه رو در رو به پرسش‌ها و نگرانی‌های زنان در این ولایت پاسخ گفت و تصریح کرد که توجه به تقویت حضور و مشاکت زنان در تصمیم گیری‌ها و تلاش برای تامین حقوق زنان یکی از اولویت‌های ادارۀ محلی بادغیس است.
والی بادغیس تصریح کرد:« ما متعهد به تامین حقوق خانم‌ها و سهیم سازی زنان در مسایل مهم و تصمیم گیری‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستیم. پلانگذاری و برنامه ریزی دقیق با تمرکز بر مشکلات خانم‌ها، ما را قادر می‌سازد تا به گونۀ سیستماتیک به چالش‌های فراراه آنان رسیدگی کنیم.»
آقای ملکزی افزود، با آنکه در سال‌های گذشته تلاش‌هایی به منظور دسترسی زنان به حقوق اساسی شان صورت گرفته است، اما متاسفانه هنوز هم این قشر از جامعه در نقاط مختلف کشور ما با مشکلاتی از قبیل خشونت، ازدواج‌های اجباری و دسترسی محدود به عدالت مواجه می‌باشند.
در این نشست که ده‌ها تن از خانم‌ها به شمول فعالان مدنی، اعضای شوراهای انکشافی، فعالان حقوق زنان و استادان مکاتب شرکت کرده بودند، چالش‌ها و مشکلات فراراه خانم‌ها در ولایت بادغیس در عرصه‌های مختلف، به گونۀ همه جانبه مورد بررسی قرار گرفت.
از سوی دیگر، مونسه قادری نمایندۀ مردم در شورای ولایتی بادغیس بخش‌هایی از چالش‌های موجود فراراه فعالیت خانم‌ها را در بادغیس برشمرد و از ادارۀ محلی خواستار توجه بیشتر بر تقویت حضور خانم‌ها در ادارات دولتی و سهیم سازی آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها گردید.
در همین حال، زرغونه شیرزاد رییس امور زنان ولایت بادغیس نیز ضمن اشاره بر فعالیت‌های ادارۀ محلی بادغیس در راستای زنان، خواهان توجه و تلاش همه جانبه برای احقاق حقوق زنان و دسترسی آن‌ها به تعلیم و تربیه گردید.
گفتنی است، این نخستین بار است که اجماع ولایتی برای شناسایی چالش‌های خانم‌ها از سوی مقام ولایت بادغیس در هماهنگی با ریاست امور زنان و به همکاری تخنیکی برنامۀ تقویت ادارات محلی ( USAID-ISLA) در این ولایت برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا