آخرین اخبارافغانستان

والی بامیان: شهید لم لم یکی از چهره‌های موفق جهاد بود


برای نخستین‌بار از سی و هشتمین سالگرد کشته‌شدن سید محمد علی لم لم در ولایت بامیان تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، این مراسم که با حضورداشت مقامات محلی این ولایت، احزاب سیاسی، اقشار مختلف مردم و رسانه‌ها برگزار شده بود، بر جایگاه نقش رهبریت قیام و نقش ارزنده «سید محمد علی لم لم» در رهبری این قیام اشاره شد.
سخنرانان، سید محمد علی لم لم را یکی از بنیانگذاران قیام در ولایت بامیان خوانده و او را شهید بیداری، شجاعت و عدالت‌طلب مردم بامیان معرفی کردند.
محمد طاهر زهیر، والی بامیان در این مراسم از شهید لم لم به عنوان مجاهد بیدار و عدالت‌خواه یاد کرده، گفت: شهید لم لم یکی از چهره‎های موفق جهاد در ولایت بامیان بود که به خاطر ارزش‌های دینی، انسانی، و فرهنگی این مردم قیام کرد.
از سوی هم بابه محسنی، عضو شورای علمای بامیان می‌گوید: ارزش‌های فعلی جامعه اسلامی در بامیان یکی از دستاوردهای انقلاب شهید لم لم و امثال آن بود.
در همین حال، داکتر سید محمد جاوید، یکی از وارثان شهید لم لم، از مقامات محلی این ولایت خواست تا با توجه به کارکرد تاریخی وی، جاده یا مکتبی را به نام وی نام‌گذاری کنند.


سید محمد علی مشهور به «لم لم» در سال ۱۲۸۸ در قریه سولیج ولسوالی یکاولنک تولد شده و به باور شمار زیادی از آگاهان، آغازگر و یکی از بانیان مشهور قیام علیه حکومت کمونستی وقت بوده است، که در سال ۱۳۵۶ توسط قشون سرخ شوروی کشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا