آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

والی بلخ حادثه دیروز را«توطیه ناجوانمردانه» خواند

عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، حمله دیروز به مراسم تشییع جنازه در کابل را «توطیه» و «حمله مستقیم به یک جریان سیاسی» عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در بیانیه‌ای که از سوی دفتر مطبوعاتی والی بلخ به نشر رسیده، آمده است: کشتار بی‌رحمانه نمازگزاران جنازه شهید سالم ایزدیار، توطیه ناجوانمردانه و حمله مستقیم به یک جریان مشخص سیاسی است و گمانه‌ها را بر دست‌داشتن حلقاتی در درون نظام در سازماندهی این حملات بیشتر می‌سازد.
در بیانیه همچنان آمده است: وقتی قوماندان گارنیزیون می‌داند که تهدید امنیتی وجود دارد، آیا این دولت با همه ساز و کار، توانایی تامین امنیت یک ساحه کوچک را ندارد؟
آقای نور همچنان گفته است: چندین شهید دیگر را تقدیم کردیم و یک‌بار دیگر دسته جمعی در ماتم نشستیم. خداوند را سپاسگزارم که بزرگانی که در مراسم جنازه حاضر بودند، سلامت هستند، ولى متاسفم كه هر روز مردم عزيزمان قربانى سياست‌هاى كثيف مى‌شوند.
وی تاکید کرده است: حالا لازم است برای حفظ جان خود و مردم خود در مشوره با شورای رهبری جمعیت اسلامی و متحدان سیاسی خود، تصمیم جدی، حسابی و تاثیرگذار اتخاد کنیم.
از سوی دیگر، در بیانیه‌ای که امروز از سوی دفتر مطبوعاتی والی بلخ نشر شده، آمده است: رهبری جمعیت اسلامی مسئولیت خویش می‌داند که در این شرایط در کنار مردم ایستاده، به درد دل و خواسته‌های خانواده‌های قربانیان گوش داده و با فریاد برحق آنها هم‌صدایی کنند.
در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده‌است: شورای رهبری جمعیت یک هیات ۱۰ نفری را موظف نمود تا با داکتر عبدالله، رییس اجراییه حکومت وارد گفت‌وگو شده و مشخص کنند که رییس اجراییه با درنظرداشت رویدادهای خونبار اخیر که قربانی مستقیم آن مردم بی‌دفاع و مظلوم ما بوده است، در کنار مردم خود می‌ماند و یا با کسانی هم‌دست می‌شود که مردم بی‌گناه را به رگبار گلوله بستند.
گفتنی است که پس از رویداد دیروز، حزب جمعیت اسلامی، دعوت رسمی ارگ از رهبری این حزب برای گفت‌و‌گو و تفاهم در مورد حوادث اخیر را نیز رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا