آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

والی جدید هرات معرفی شد

سید عبدالوحید قتالی والی جدید هرات از سوی محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، در پُست این ولایت معرفی شد. آقای قتالی به تازگی از سوی رییس جمهور غنی به عنوان والی هرات مقرر شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور با سفر در رأس یک هیئت عالی‌رتبه دولتی به ولایت هرات، سید عبدالوحید قتالی را به عنوان والی جدید این ولایت معرفی کرد.

معاون رییس جمهور در مراسم معارفه والی جدید هرات، اظهار امیدواری کرد که آقای قتالی با توجه به تجارب موفقش در نهادهای مختلف، در وضعیت اضطراری کنونی نیز بتواند از عهده این مسئولیت سنگین سربلند بیرون شود.

استاد دانش با اشاره به شایستگی آقای قتالی برای اداره هرات، از کارکرد آقای قیوم رحیمی والی پیشین این ولایت نیز ستایش کرد و افزود: تغییر و تبدیل در پست‌های دولتی یک امر معمولی است و عمدتاً به هدف اصلاح و بهترشدن امور صورت می‌گیرد.

سرور دانش همچنان در این مراسم تأکید کرد که حکومت افغانستان، از تمام امکانات برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده می‌کند؛ اما به تنهایی قادر به حل این بحران نیست.
او افزود که مبارزه با ویروس کرونا، نیازمند بسیج ملی است و به همین دلیل، شهروندان افغانستان باید با تطبیق رهنمودهای صحی و محدودیت گشت‌وگذار، در این زمینه با حکومت همکاری کنند.
آقای دانش هم‌چنان تصریح کرد، بخش بزرگی از ۱۵ میلیون دالری که حکومت افغانستان برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده بود، مصرف شده و تنها دست‌ کم ۸۰ میلیون افغانی از آن باقی مانده است.
او گفت که تلاش‌های حکومت افغانستان برای جلب کمک‌های خارجی در راستای مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد.
معاون رییس جمهور از آقای قتالی خواست که برای نمایندگی از حکومت مرکزی در هرات و توجه به مطالبات و خواسته‌های مشروع و قانونی مردم آن ولایت، از هیچ‌ تلاش دریغ نورزد، اما در شرایط کنونی، بسیج تمام توان و امکانات حکومت محلی هرات برای مبارزه با ویروس کرونا باید اولویت نخست وی باشد.

آقای دانش با تأکید بر صلاحیت کامل والی جدید هرات برای استفاده از امکانات دولتی و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه ولایت هرات در جهت مبارزه با ویروس کرونا، از وی خواست که در زودترین فرصت ممکن، پلان جامع و مؤثر کوتاه‌مدت و میان‌مدت مقابله با ویروس کرونا در هرات را تدوین و تطبیق نماید.

آقای قتالی پیش از این در پُست‌های ریاست شورای ولایتی هرات، شهرداری هرات، ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری و معاونت سیاسی و مردمی دفتر شورای امنیت ملی کار کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا