آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

والی قندهار: داعش و طالب دست به اعمال تروریستی می‌زنند

روزگذشته(چهارشنبه، ۱۶ حمل) همايون عزيزی، والی ولايت قندهار با هيئت بلندپايه‌ای از مقامات كشوری به منظور اشتراک
در مراسم ختم قرآن عظيم‌الشان(کشته‌شدگان حادثه ۲۱ جدی ۱۳۹۵ قندهار) به ولايت هرات سفر کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی، والی هرات با شرکت در این مراسم ضمن عرض خوش‌آمدید به والی قندهار و هیئت همراه شان، حملات تروریستی را به گونه کلی تقبیح کرده و تاکید کرد این‌گونه حملات که ما شاهد آن در گوشه و کنار سرزمین خود هستیم، با هیچ معیار جهانی و اسلامی سازگاری ندارد.
آقای رحیمی افزود: دشمنان ملت افغانستان باید بدانند که این ملت تسلیم پلان‌های شوم آنها نشده و هرگز پیش اجنبی سر خم نمی‌کند و این را تاریخ گواهی می‌دهد.
والی هرات تصریح کرد که فرزندان صدیق این وطن به خاطر دفاع از ارزش‌های این وطن از جان خویش می‌گذرد و درگیر شدن با این قهرمانان باعث تباهی دشمن می‌شود.
در همین حال، کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات از همایون عزیزی والی قندهار به نیکی یاد کرده و از حضورش در این ولایت استقبال کرد.
همایون عزیزی، والی قندهار ضمن تشکری از استقبال گرم مردم هرات، گفت: داعش و طالب در افغانستان دست به اعمال تروریستی می‌زنند و حمله تروریستی بر مهمان‌خانه اداره محلی قندهار کار طالبان بود.
وی افزود: دشمنان مردم ما نمی‌توانند نزدیکی ملت و دولت را تحمل کنند. بنابراین دست به اعمال تروریستی می‌زنند، تا این نزدیکی را از بین ببرند.
به گفته والی قندهار، پلان انجام حمله تروریستی در مهمانخانه این ولایت در بیرون از مرزهای افغانستان طرح‌ریزی شده بود و توسط مزدوران داخلی به اجرا گذاشته شد.
آقای عزیزی در قسمتی از سخنانش کشورهای ایران و پاکستان را حامی طالبان خطاب کرد.
گفتنی است که همایون عزیزی، والی قندهار در اثر حمله‌ی تروریستی که به تاریخ ۲۱ جدی سال ۱۳۹۵ در مهمانخانه اداره‌اش رخ داده بود با ۱۷ تن دیگر زخمی شدند و افزون بر این ۱۲ نفر دیگر از جمله معاونت مقام ولایت قندهار و سفیر امارات متحده در این رویداد جان باختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا