افغانستانسیاست

والی هرات: ثبات سیاسی کشور در معرض خطر است

از ۲۶ دلو سالروز خروج ارتش سرخ شوروی سابق از کشور در هرات با حضور مقامات محلی، نظامی و شخصیت‌های جهادی این ولایت تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی، والی هرات، روز گذشته به مناسبت بیست‌وششم دلو، گفت: امروز روزی‌ست که حقانیت جهاد مردم افغانستان به تمام جهانیان به اثبات رسیده است.
وی افزود: شکست ارتش قدرتمند شوروی در افغانستان، نتیجه وحدت و همدلی تمام اقوام این کشور بود.
آقای رحیمی همچنان پیروزی در مقابل ارتش سرخ شوروی را نتیجه رشادت و قهرمانی مجاهدین افغان خوانده و اشاره نمود که نظام کنونی در کشور محصول خون شهیدان و رشادت‌های مجاهدان این سر زمین است.
والی هرات همچنان گفت: در شرایط حساس فعلی نیز اگر متحد باشیم، بدون شک آرمان شهدا محقق خواهد شد.
وی در ادامه گفت: تا زمانی که وحدت نداشته باشیم، پیروز نخواهیم شد. ما زمانی می‌توانیم جشن استقلال خود را به معنای واقعی تجلیل کنیم که در کشور خود صلح و امنیت را برقرار سازیم.
آقای رحیمی تاکید کرد که ما باید در برابر فریب‌کاری‌های دشمن هوشیار بوده و در فکر تعلیم و تربیه نسل نوین باشیم.
به گفته وی، امروز ثبات سیاسی کشور در معرض خطر بوده و دست‌های مرموز در کمین نشسته است، تا وحدت و همدلی مردم افغانستان را خدشه‌دار سازد.
از سوی دیگر، محمد اسماعیل خان، یکی از فرماندهان جهادی در غرب کشور، گفت: بهای این روز تا با این مرحله، کار اندکی نبوده، بلکه میلیون‌ها شهید، معیوب و مهاجر بجا گذاشت.
وی افزود، تاریخ ما در طول ۵ هزار نشان داده است که مردم ما در مقابل زورگویان و متجاوزوان مقاومت و دلیری کرده است.
اسماعیل خان تاکید کرد که دنیا بدانند ملت ما اجازه اشغال را به هیچ کس نمی دهد.
این فرمانده جهادی همچنان گفت: در شرایط کنونی افغانستان در جنگ تحمیلی به سر می‌برد، فقط و وحدت و همدلی آورنده صلح و امنیت در کشور خواهد بود.
گفتنی است که همه‌ساله از روز ۲۶ دلو، سالروز شکست و خروج قشون سرخ از افغانستان، در سراسر کشور تجلیل و نکوداشت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا