آخرین اخباراجتماعافغانستان

والی هرات: هماهنگی با جامعه خبرنگاری یک نیاز است


والی هرات در دیداری با کمیته مصئونیت خبرنگاران در حوزه غرب کشور، بر فراهم‌آوری تسهیلات لازم به خاطر فعالیت آزاد خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی والی هرات، در این دیدار گفت: فعالیت آزاد خبرنگاران و دسترسی آسان آنان به اطلاعات یک حق مسلم است که باید تمام ادارات در راستای تامین این حق تلاش کنند تا هیچ رسانه‌ای از دسترسی به اطلاعات باز نماند.
آقای رحیمی، از تلاش‌های کمیته مصئونیت خبرنگاران در جهت ایجاد فضای مصئون و امن کاری برای خبرنگاران در ولایت هرات قدردانی کرد و بر تداوم این تلاش تاکید نمود.
آقای رحیمی تعدد رسانه‌های محلی و تنوع برنامه‌های رسانه‌ای را درآگاهی‌دهی به مردم غیر قابل انکار دانست و بر حمایت بیشتر از خبرنگاران هرات تاکید کرد.
ازسوی هم مونسه حسن‌زاده، معاون اجتماعی والی هرات و رییس کمیته امنیت و مصونیت خبرنگاران گفت: از طریق این کمیته تدابیر لازم به خاطر تامین امنیت خبرنگاران روی دست گرفته شده است.
این در حالی است که خبرنگاران در تمامی ولایات افغانستان با مشکل دسترسی به اطلاعات مواجه‌اند و حتی در برخی مواقع در راستای رسیدن به اطلاعات مورد لت و کوپ و تهدید نیز قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا