آخرین اخبارافغانستان

والی هلمند: توانایی سرکوب دشمن را داریم


حیات الله حیات، والی ولایت هلمند در یک نشست خبری تاکید می‌کند که نیروهای امنیتی و دفاعی هلمند توانایی سرکوب هراس‌افکنان را در بخش‌های مختلف دارد.
به گزارش خبر گزاری دید، والی هلمند افزوده است که ولسوالی ناوه در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی از وجود دشمن پاکسازی شده وعملیات (میوند ۰۷ ) به هدف پاکسازی ولسوالی نادعلی هم‌اکنون جریان دارد.
آقای حیات، افزوده است که ۴۱۵ تن از افراد دشمن در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در دونیم ماه اخیر کشته و۶۵ تن دیگر آنان زخم برداشته‌اند. والی هلمند همچنان افزود: ۱۵۰ تن از طالبان به شمول قوماندانان این گروه بازداشت شده‌اند که در میان آنان قاری محب الله، ملابصیر، ملاظاهر، ملا احمد(ولسوال نام‌نهاد طالبان در ناوه) محبوب، فرید جانان، مولوی منصور، ملاعصمت و ملاغنی قرار دارند.
والی هلمند از دستاوردها در زمینه مبارزه با فساد اداری در ادارات این ولایت نیز یاد کرده، افزود: ۲۵۰ تن از مسئولان و کارکنان ادارات مختلف هلمند به دلیل دست داشتن در فساد و قاچاق مواد مخدر بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.
او تاکید کرد که اعتماد مردم نسبت به نهادهای عدلی و قضایی اکنون بیشتر شده و به شکایت‌های مردم به گونه جدی رسیدگی می‌شود. والی هلمند گفت که صدها جریب زمین نیز از چنگ غاصبان بیرون شده است.
گفتنی است که براساس آمار والی هلمند،۲۴۲۰۰۰ هزار دانش‌آموز که ۳۰ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند، هم‌اکنون در ۴۰۳ مکتب دولتی و خصوصی در هلمند مشغول آموزش‌اند. همچنان ۳۵۰۰ محصل در چهار دانشگاه دولتی و خصوصی این ولایت به کسب علم و دانش می‌پردازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا