آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

وال استریت جورنال: خلیلزاد به طالبان پیشنهاد حکومت موقت داده/ کاخ سفید: چنین چیزی نیست

گزارش‌ها حاکی است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان برای تسریع روند صلح، پیشنهاد نشست مشترک رهبران افغانستان و طالبان را داده تا در مورد حکومت موقت بحث کنند.


به نقل از وال استریت جورنال، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور روند صلح افغانستان به تازگی پیشنهاد کرده است رهبران حکومت افغانستان و طالبان نشستی را به منظور گفت‌وگو روی حکومت موقت برگزار کنند.
در همین حال، نادر نادری عضو تیم مذاکراتی دولت گفته است که حکومت افغانستان هر گونه مسیر ممکن را بازنگری می‌کند تا صلح با عزت برای مردم افغانستان به دست آید.
وی گفته است: این نظام جمهوری بر مبنای فداکاری تعداد زیادی از مردم ما و شرکای بین‌المللی ما ساخته شده است. صلح آبرومندانه باید از این‌ها محافظت کند.
کاخ سفید اما گزارش پیشنهاد خلیلزاد را برای برگزاری این نشست رد کرده است.
کاخ سفید گفته است: این گزارش وضعیت فعلی را به طور دقیق احتوا نمی‌کند. ایالات متحده هیچ گونه پیشنهاد رسمی نمی‌دهد و به بررسی تمام گزینه‌های مربوط در مورد رویکرد آینده نیروها ادامه می‌دهد.
در بیانیه کاخ سفید آمده است که سفیر خلیلزاد در مورد طیف وسعی از روش‌ها برای پیشبرد دیپلماسی بحث کرده است، نه چیز دیگر.
از طرفی هم، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته گفته است که خلیلزاد و تیمش به منطقه رفته تا در مورد مسیر پیشرو بحث کند.
وی گفته است: آن‌ها در حال ملاقات با رهبران افغانستان و منطقه برای گفت‌وگو در مورد یک مسیر رو به جلو هستند، مسیری که نتایج بادوام به ارمغان می‌آورد. نتایج مذاکرات صلح افغانستان به عهده مردم افغانستان است. ما معتقدیم که این نتایج باید منعکس کننده آرزوهای مردم افغانستان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا