آخرین اخبارجهان

واکسین احتمالی کرونا ۴۰ دالر قیمت خواهد داشت

ایالات متحده امریکا در توافق ۲ میلیارد دالری با شرکت داروسازی «فایزر» قیمت واکسین کرونا را برای هر نفر در حدود ۴۰ دالر تعیین کرده است.

ایالات متحده امریکا در توافق ۲ میلیارد دالری با شرکت داروسازی «فایزر» قیمت واکسین کرونا را برای هر نفر در حدود ۴۰ دالر تعیین کرده است.
بر نقل از صدای امریکا، این توافق که مشروط به تایید محصول نهایی است، واکسین کافی را برای ۵۰ میلیون امریکایی فراهم می‌کند. این نخستین باری است که قیمت احتمالی واکسین کروناویروس رسماً برآورد می‌شود.
شركت بایوان تک آلمانی روز چهارشنبه ۲۲ جولای گفته بود كه دولت امریكا موافقت كرده است که ۱۰۰ میلیون دوز واکسین کروناویروس را از شرکت‌های داروسازی فایزر امریکایی و این شرکت آلمانی که مشترکاً این واکسین را می‌سازند، خریداری کند.
دولت امریکا هر دوز واکسین را حدود ۲۰ دالر خریداری خواهد کرد. و هر فرد دو دوز واکسین دریافت خواهد کرد.
همچنین شرکت بایو‌ان‌ تک با نشر بیانیه‌ای گفته است که امریکا می‌تواند ۵۰۰ میلیون دوز اضافی را نیز خریداری کند.
واکسن انفلوانزا نیز قیمتی مشابه دارد و بسیاری معتقدند که این قیمت برای واکسین کووید-۱۹ نیز مناسب است.
این دو شرکت در اوایل ماه جاری اعلان کردند که نتایج واکسین آزمایشی آن‌ها که بالای ۴۵ نفر تطبیق شد، امید بخش بوده است.
آنها مرحله بعدی را روی کتله بزرگتر مردم در اواخر ماه جاری آغاز خواهند کرد که تمرکز این مرحله روی مصئونیت و موثریت واکسین خواهد بود.
به گفته مقامات این شرکت‌ها، براساس نتایج حاصله از این مرحله آن‌ها در تلاش منظوری مقرراتی واکسین خواهند برآمد.
بر خلاف توافق‌های مشابهی که دولت آن را امضا کرده است، شرکت‌های فایزر و بایو‌ان تک تا زمانی که از طریق آزمایش‌های گسترده کلینیکی نشان ندهند که واکسین‌شان «مصئون» و «مؤثر» است، پولی دریافت نخواهند کرد.
شرکت بایوتکنالوژی آسترازینیکا نیز پذیرفته است که ۳۰۰ میلیون دوز از واکسین را که با مشارکت دانشگاه اکسفورد تهیه می‌کند، در اختیار امریکا قرار دهد. اما پیش‌پرداخت ۱.۲ میلیارد دالری خود را از دولت امریکا دریافت کرده است.
حکومت‌ها، شرکت‌های دارو سازی و پژوهشگران در سرتاسر جهان روی تقریباً ۱۵۰ برنامه مصروف کار اند تا به واکسین کووید-۱۹ دست یابند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا