آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش‌ها به حمله مرگبار دیروز در برابر وزارت خارجه

خبرگزاری دید: حمله خونین دیروز داعش در برابر ساختمان وزارت خارجه که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، واکنش‌های داخلی و خارجی را برانگیخت.

حمله خونین و مرگبار روز چهارشنبه(۲۱ جدی) در برابر در ورودی وزارت خارجه که مسئولیت آن را داعش به دوش گرفت، دست کم بنا بر آمار متفاوت ۲۰ کشته و نزدیک به ۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین در پیام‌هایی این رویداد را «جنایت نابخشودنی» و «خلاف اصول اسلامی و انسانی» دانسته‌اند.

در همین حال، دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در یک پیام توییتری ضمن همدردی با خانواده‌های قربانیان رویداد، افزایش ناامنی در افغانستان را نگران‌کننده خوانده است.

دفتر معاونت سازمان ملل در این پیام تاکید کرده است که خشونت، راه‌حل ایجاد صلح پایدار در افغانستان نیست.

از سویی هم، هوگو شارتر کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان ضمن محکومیت این حمله، گفته است: « بریتانیا چنین اعمال خشونت آمیز بی معنی و بی رویه را رد می‌کند».

سفارت ایران در کابل نیز در پیامی این رویداد را «غم‌انگیز» خوانده و با خانواده‌های آسیب‌دیده در این رویداد، غم شریکی کرده است.

با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های طا-لبان گزارش داده است که در این رویداد انتحاری دست‌کم ۲۰ تن کشته و طبق اعلام شفاخانه ایمرجنسی در کابل ۴۰ زخمی از این رویداد تنها به این شفاخانه منتقل شده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا