آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش‌ها به کشته شدن رهبر القاعده در کابل

خبرگزاری دید: ایالات متحده امریکا ایمن‌الظواهری رهبر القاعده را در حمله‌ای در کابل کشت که بزرگ‌ترین ضربه به این گروه شبه‌نظامی محسوب می‌شود.


به دنبال کشته شدن رهبر القاعده در حمله پهپادی امریکا در کابل، شماری از رهبران و سیاسیون جهان واکنش نشان دادند.
جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در سخنانی از کاخ سفید: «اکنون عدالت برقرار شده است و این رهبر تروریست دیگر نیست. مهم نیست چقدر طول بکشد، مهم نیست کجا پنهان شوید، اگر تهدیدی برای مردم ما باشید، ایالات متحده شما را پیدا می‌کند و از بین می‌برد».
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفت: «در مواجهه با عدم تمایل یا ناتوانی طا-لبان در پایبندی به تعهدات خود، ما به حمایت از مردم افغانستان با کمک‌های بشردوستانه قوی و حمایت از حقوق بشری آن‌ها، به‌ ویژه زنان و دختران، ادامه خواهیم داد».
وزارت خارجه عربستان سعودی: «ظواهری یکی از رهبران تروریزم به شمار می‌رود که رهبری برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های شنیع تروریستی در امریکا و عربستان را بر عهده داشت».
جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در توییتی گفت: «مرگ ایمن‌الظواهری گامی به سوی جهان امن‌تر است. کانادا به همکاری با شرکای جهانی خود برای مقابله با تهدیدات تروریستی، ارتقای صلح و امنیت و حفظ امنیت مردم اینجا در خانه و در سراسر جهان ادامه خواهد داد».
باراک اوباما رییس جمهور سابق ایالات متحده در توییتی نوشت: «اخبار امشب همچنین گواه بر این است که ریشه‌کن کردن تروریزم بدون جنگ در افغانستان امکان‌پذیر است و من امیدوارم که اندک آرامشی را برای خانواده‌های ۱۱ سپتمبر و همه کسانی که از دست القاعده آسیب دیده‌اند، فراهم کند».
گفتنی است که این نخستین حمله پهپادی ایالات متحده پس از خروج از افغانستان از آنسوی افق است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا