آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش‌های جهانی به حمله بر دانشگاه کابل؛ کنار افغانستان در مقابله با تروریزم می‌ایستیم

سازمان‌های بین‌المللی و شماری از کشورهای منطقه و جهان حمله وحشتناک تروریستی بر دانشگاه کابل را به شدت محکوم نموده و تأکید نمودند که از تلاش‌های حکومت افغانستان در مقابله با تروریزم پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، در پی حمله تروریستی روز گذشته دوشنبه(۱۲عقرب) به بزرگ‌ترین دانشگاه کابل، سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و شماری از کشورهای منطقه و جهان این حمله را جنایت علیه بشریت خوانده و بر حمایت خود از حکومت افغانستان در مبارزه با تروریزم پافشاری کردند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حمله تروریستی، گفته است که عاملین چنین حملاتی باید به محاکمه کشانده شوند.
وی در ادامه افزوده است که سازمان ملل در حمایت از آرزوی مردم افغانستان برای صلح، در کنار مردم و دولت افغانستان می‌ایستد.
وزارت امور خارجه امارات متحده عرب گفته است که این اقدامات جنایات‌کارانه در تضاد با اصول‌های دینی و بشردوستانه است.
نارندرا مودی نخست‌وزیر هند نیز ضمن تقبیح نمودن این حمله المناک بر ادامه پشتیبانی از افغانستان در مبارزه با تروریزم تأکید کرد.
قطر، عربستان سعودی و پاکستان نیز با انشتار بیانیه‌‌هایی با رد هر نوع خشونت و تروریزم، با حکومت و مردم افغانستان ابراز همدردی نمودند.
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با «بی‌فکرانه» خواندن این حمله تروریستی گفته است که «این اقدام تروریستی به ویژه که یک نهاد آموزشی را هدف قرار داده است، بسیار مذموم است.
بر بنیاد گزارش‌ها، در حمله تروریستی روز گذشته بر دانشگاه کابل، دست‌کم ۲۲ تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا