آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارشورزش

واکنش‌های ملی به پیروزی حسین‌بخش صفری بر حریف روس

شب گذشته با پایان مسابقه و اعلام پیروزی حسین‌بخش صفری شماری از شهروندان کابل به شلیک هوایی پرداختند و در شبکه‌های اجتماعی نیز با همرسانی عکس‌های آقای صفری واکنش گسترده نشان دادند.

پیروزی حسین‌بخش صفری ورزشکار مبارزات آزاد که در رقابت‌های «شب جهانی نبرد»(Fighting Global Night ) توانست «پیتر برگ» حریف قدر روسی‌اش را شکست بدهد، واکنش‌های زیادی را در میان سیاسیون کشور و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، شب گذشته با پایان مسابقه و اعلام پیروزی حسین‌بخش صفری شماری از شهروندان کابل به شلیک هوایی پرداختند و در شبکه‌های اجتماعی نیز با همرسانی عکس‌های آقای صفری واکنش گسترده نشان دادند.
آقای صفری توانست حریف روسی‌اش را در مبارزات آزاد هنرهای رزمی ترکیبی(ام‌ام‌ای) که توسط سازمان فایت نایتز جهانی روسیه برگزار شده بود، شکست بدهد.
سازمان فایت نایتز روسیه یکی از قوی‌ترین سازمان‌های برگزاری مسابقات مبارزات آزاد است.
این مسابقه شب گذشته در مسکو برگزار شد و در پایان مسابقه حریف روسی آقای صفری، مغلوب ورزشکار کشورمان اعلام شد.
بعد از این پیروزی، ریاست جمهوری با نشر پیامی پیروزی آقای صفری را تبریک گفت.
در پیام ریاست جمهوری که در صفحه فیسبوک ارگ نشر شده، آمده است که «پیروزی حسین‌بخش صفری ورزش‌کار جوان افغان را در مقابل حریف روسی‌اش در مسابقه مبارزه آزاد به تمام مردم افغانستان تبریک می‌گوییم.»
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز در صفحه فیسبوکش پیروزی حسین‌بخش صفری را در مقابل حریف روسی‌اش به مردم کشور تبریک گفته است.
عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی نیز با نشر پیامی پیروزی آقای صفری را به مردم کشور تبریک گفته است.
آقای نور در صفحه فیسبوکش نوشته است که «پیروزی حسین بخش صفری، ورزشکار جوان کشورمان را به‌ تمام مردم افغانستان و جامعه ورزشی کشور تبریک می‌گویم.»
در ادامه این پیام تبریکی آمده است که «جوانان ما هر روز افتخار می‌آفرینند و بیرق سه رنگ کشور را در میان جهانیان بلند نگه‌ می‌دارند.»
سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر نیز پیروزی حسین‌بخش صفری را در مقابل حریف روسی‌اش تبریک گفت.
آقای محمودی همچنان گفت:« ورزش و ورزشکاران که هر روز برای این کشور افتخار آفرینی می‌کنند تنها نقطه وصل اقوام کشور است.»
آقای محمودی همچنان گفت از ورزشکاران کشور در تمام رشته‌ها باید حمایت شود و زمینه‌ رشد و پیشرفت شان فراهم شود تا ما در هر رشته یک قهرمان چون حسین‌بخش صفری داشته باشیم.»
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز با تبریک این پیروزی گفته که پیروزی بر حریف روسی در عرصه ورزش به این دلیل ارزشمند است که چنین رخ‌دادهایی سبب همدلی و تقویت حس برادری در میان مردمان رنجدیده از جنگ و خشونت کشور ما می‌گردد.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور نیز پیروزی آقای صفری را تبریک گفته است.
دفتر شورای امنیت ملی با نشر پیامی گفته است که « پيروزى حسين‌بخش صفرى ورزشكار پر افتخار وطن در برابر حريف روسى‌اش به همه مردم افغانستان مبارک باشد.»
در همین حال، شمار زیادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با نشر تصاویر حسین بخش صفری و‌ خبر پیروزی‌اش شادمانی شان را با این برد ابراز کردند.
گفتنی است که با پیروزی شب گذشته حسین صفری ۵ بُرد و تنها یک شکست را در کارنامه‌اش دارد و پیتر برگ مبارز روس نیز پنج پیروزی و سه باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است.
باید یادآوری کرد که قبل از این، آقای صفری در ترکمنستان در وزن ۶۲ کیلوگرام رشته جوجیتسو برنده مدال طلا برای افغانستان شده بود.

نویسنده

رسول شهزاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا