آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش‌های ملی و بین‌المللی در پیوند به حمله تروریستی کابل

حمله تروریستی موشکی بر سالیاد شهید مزاری در کابل، واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشت. همایش سالیاد شهید مزاری، امروز پنجشنبه (۱۶ حوت) مورد حملات موشکی قرار گرفت و شماری در آن کشته و زخمی شدند.

حمله تروریستی موشکی بر سالیاد شهید مزاری در کابل، واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشت. همایش سالیاد شهید مزاری، امروز پنجشنبه (۱۶ حوت) مورد حملات موشکی قرار گرفت و شماری در آن کشته و زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح در اعلامیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کرده است.
در اعلامیه آقای خلیلی آمده:تروریستان و دشمنان صلح و امنیت، مراسم سالیاد شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری و یارانش را آماج پی‌ در پی قرار دادند. طی این حملات جنایتکارانه، شماری از هموطنان عزیز ما شهید و زخمی گردیدند. این حمله از هر جهت متفاوت بود. در طول نزدیک به ۴۰ دقیقه حملات متواتر با پرتاب سلاح سنگین، صورت گرفته که پرسش‌های زیادی را بر می‌انگیزد. من این عمل وحشیانه را به شدت محکوم و تقبیح می‌نمایم.
شورای امنیت ملی نیز با نشر اعلامیه‌ای ضمن محکوم کردن ین حمله تروریستی از پیگیری و بررسی این رویداد خبر می‌دهد.
در اعلامیه شورای امنیت ملی آمده: دفتر شورای امنیت ملی کشور ضمن اطمینان به هموطنان گرامی بابت بررسی رویداد امروز، تاکید می‌کند که حلقات مربوط به این اقدام ضد نظام و ملت ستیز، شناسایی و مجازات می گردند.
همچنان تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر در واکنش به این رویداد تروریستی آن را محکوم کرده و گفته که هشت محافظ شخصی آقای اتمر نیز در این حادثه زخم برداشته است.
اعلامیه تیم انتخاباتی صلح و اعتدال افزوده که این دسته انتخاباتی عزم جدی برای تامین صلح در کشور دارد.
حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز حمله تروریستی بر سالیاد عبدالعلی مزاری را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرده است.
حامد کرزی این عمل را کار عناصر بیگانهٔ ضد صلح و اتحاد و اتفاق در کشور دانسته گفت: ما مردم افغانستان بدون هیچگونه تردیدی به صلح و آرامش سرتاسری در کشور که آرزوی فرد فرد این سرزمین است خواهیم رسید.
وزارت خارجه پاکستان نیز در پیامی این حمله را محکوم کرده و تاکید نموده که پاکستان در کنار مردم افغانستان در مبارزه با تروریزم ایستاده است.
جاوید فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرده که کشورش در کنار مردم افغانستان در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی می‌ایستد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا