آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش‌ها در برابر حمله تروریستی بر مراسم بزرگداشت استاد مزاری در کابل

پیرو حمله تروریستی موشکی و انتحاری بر مراسم سالگرد شهادت استاد مزاری در کابل، مقامات حکومتی و برخی سیاست‌مداران با نشر پیام‌هایی آن را محکومت کرده‌اند.

پیرو حمله تروریستی موشکی و انتحاری بر مراسم سالگرد شهادت استاد مزاری در کابل، مقامات حکومتی و برخی سیاست‌مداران با نشر پیام‌هایی آن را محکومت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای نگاشته که این حمله را رییس جمهور غنی محکوم می‌کند.
ارگ به نقل از رییس جمهور غنی نگاشته:« حمله بر گردهمایی‌ها و تجمعات مردمی، عمل جایتکارانه و دشمنی با ارزش‌های مدنی و مردم سالاری است.»
رییس جمهور افزوده که نهادهای امنیتی و دفاعی کشور به خاطر تامین امنیت مردم از تمام امکانات استفاده کرده و در این راستا از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهند ورزید.
همچنان در اعلامیه ارگ آمده: رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان، مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز داشته، به شهدا بهشت برین و به مجروحین صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال، استدعا می‌دارد.
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز با نشر پیامی این حمله تروریستی را محکوم کرده است.
آقای دانش گفته:« با کمال تاسف تروریست های خون آشام و دشمنان مردم افغانستان بار دیگر در حمله تروریستی بر مراسم سالگرد شهادت شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری در غرب کابل، ماهیت پلید خود را نشان دادند و بر خوش بینی‌های ساده لوحانه که از آنان انتظار صلح دارند، خط بطلان کشیدند.»
در بخشی دیگر از پیام آقای دانش آمده:« در حالی شاهد حملات تروریستی و دهشت افکنانه بر یک مراسم ملی هستیم که از سوی دیگر مذاکرات صلح جریان دارد و بسیاری ها بر این مذاکرات دل بسته اند و گمان می کنند که تروریست ها بر سر عقل آمده اند. در همین مراسم نیز تعدادی از مقامات سابق افغانستان خوش بینی خویش را اظهار داشتند. اما دقایق بعد تروریست ها با انجام حملات کور و تروریستی بر مراسم شهید مزاری به نشان دادند که این خوش بینی ها، ساده لوحی بیش نیست.»
آقای دانش به روند صلح نیز اشاره کرده و گفته که صلحی برای مردم قابل قبول است که در آن همه اقشار مختلف کشور احساس امنیت و آزادی کنند.
در همین حال، عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی نیز در برابر این حمله تروریستی واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. آقای نور اما به سوی حکومت نشانه رفته و طراح آن را حلقات معینی در داخل حکومت دانسته است.
عطا محمد نور:« این حمله را توطئه سازمان‌یافته علیه هم‌قطارانم در تیم صلح و اعتدال و بقیه رهبران سیاسی می‌دانم و این نشان‌دهنده بزرگ‌ترین بی‌کفایتی و‌ ضعف حکومت وحدت ملی است و بی‌شک زمینه ساز آن کسی نیست جز حلقات معین از داخل حکومت. حکومت یک بار دیگر ثابت کرد که نمی‌تواند امنیت چنین مراسم‌های بزرگ را بگیرد.»
آقای نور کنایتاً رهبران حکومت را مخاطب قرار داده و افزوده: کسانی که می‌گویند لانه‌های تروریزم را در خارج از کشور هدف قرار می‌دهیم، بفرمایند و امنیت پایتخت و مراکز بزرگ نظامی کشور را بگیرند.
امروز پنجشنبه( ۱۶ حوت) بالای مراسم بزرگداشت از ۲۴امین سالیاد شهادت استاد مزاری در کابل، حملات موشکی و انتحاری شده و مراسم را به هم زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا