آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

واکنش ارگ به خبر استعفای امرالله صالح


ارگ ریاست‌جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که رییس‌جمهور غنی خبر استعفای آقای امرالله صالح را از طریق صفحات مجازی اطلاع یافته است.
در اعلامیه‌ای که در صفحه فیسبوک معاون سخنگوی رییس‌جمهور نشر شده، آمده است که رییس‌جمهور تاکنون استعفای آقای صالح را به گونه رسمی دریافت نکرده است و آقای غنی می‌خواهد دلیل اصلی استعفای آقای صالح را بداند.
امرالله صالح، وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی، روز گذشته در مورد کناره‌گیری‌اش از سمت مذکور، خبر داده بود.
آقای صالح در مورد استعفایش، در صفحه فیسبوک‌اش نوشته است:” من از سمت وزیر دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی خودم را مستعفی می‌دانم. ”
وی همچنان افزوده است:” می‌دانم سوالات زیادی در اذهان شما ایجاد خواهد شد. با مدنظرداشت حرمت به اسرار امنیتی و مصلحت‌های مهم ملی، تلاش خواهم کرد که دلایل و عوامل این تصمیم خویش را به‌ زودی در خدمت‌تان توضیح دهم. ”
چندی پیش براساس حکم ریاست‌جمهوری، وزارت‌خانه‌ جدیدی تحت عنوان «وزارت دولت در امور اصلاحات سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی» ایجاد شد و آقای صالح در این سمت برگزیده شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا