آخرین اخباراسلایدشوجهان

واکنش تند بشار اسد در برابر امانوئل مکرون


بشار اسد رییس جمهوری سوریه در برابر سخنان امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه که در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی فرانسه گفته بود، برای مذاکرات صلح با اسد گفت‌وگو شود و سپس به خاطر جرایم جنگی محاکمه گردد، واکنش تندی نشان داد.
به نقل از یورونیوز، بشار اسد در واکنش به این گفته‌های رییس جمهور فرانسه گفت:«از آغاز جنگ در سوریه فرانسوی‌ها به تروریزم در این کشور کمک کردند و دست‌های دولت این کشور(فرانسه) آغشته به خون مردم سوریه است. آن‌هایی که حامی تروریزم بوده‌اند حق ندارند در باره مذاکرات صلح در سوریه اظهارنظر کنند. بیانات ایشان ارزشی برای ما ندارد.»
واکنش اسد در حالی صورت می‌گیرد که این، اولین بار است که بالاترین مقام فرانسوی از آغاز جنگ سوریه تاکنون نقش او را مهم می‌شمارد و حضورش را در مذاکرات صلح لازم می‌داند.
«فرانسوا اولاند» و «نیکولا سارکوزی» دو رییس جمهوری پیشین فرانسه، همواره اسد را عامل اصلی جنگ سوریه دانسته و هرگونه نزدیکی و مذاکره با دولت سوریه را اشتباهی بزرگ می‌شمردند.
اما حتی این تغییر موضع دولت فرانسه هم به مذاق رییس جمهوری سوریه خوش نیامد و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:«فکر نمی‌کنم بتوان این بیانات را تغییر موضع اساسی از سوی دولت فرانسه عنوان کرد. به همین دلیل هم فکر نمی‌کنم فراخوان دولت فرانسه برای کنفرانس صلح در سوریه، معنی و لزومی داشته باشد.»
اسد با اشاره به گستردگی تروریزم افزوده است:« تروریزم به داعش خلاصه نمی‌شود. این گروه تنها بخشی از تروریزم است. در حال حاضر به جز داعش، النصره و سازمان‌هایی با نام‌های دیگر وجود دارد و این بدان معناست که ما هنوز در جنگ هستیم.»
پیشتر رییس جمهور فرانسه در مورد آینده مذاکرات صلح سوریه گفته بود:« باید با همه مذاکره کنیم، ما باید با بشار اسد و نمایندگان او مذاکره کنیم. پس از آن، او باید بابت جرایمی که علیه مردم کشورش مرتکب شده است، در پیشگاه عدالت بین‌الملل پاسخگو شود.»
کشورهای غربی دولت اسد را متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مخالفانش است؛ چیزی که او و متحدانش به شدت رد می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا