آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش تند حنیف اتمر به حمله تروریستی در غزنی

رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته در غزنی اظهار داشت که در وضعیتی که تعدادی از نمايندگان اقشار مختلف جامعه در حال گفت‌وگوهای صلح با نمایندگان طالبان در شهر دوحه هستند،کشته شدن افراد ملكی از طرف يكی از طرفین اين گفت‌وگوها غير قابل درك است.

رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته در غزنی اظهار داشت که در وضعیتی که تعدادی از نمايندگان اقشار مختلف جامعه در حال گفت‌وگوهای صلح با نمایندگان طالبان در شهر دوحه هستند، کشته شدن افراد ملكی از طرف يكی از طرفین اين گفت‌وگوها غير قابل درك است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر، رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در پیوند به حمله تروریستی دیروز در غزنی، گفت: تعداد زیادی از شهیدان را اطفالی تشکیل می‌دهند که برای آینده کشور در حال آموختن علم بودند، کودکانی که آرزوی بزرگ شدن را در شرايط صلح و آرامی داشتند و می‌توانستند هر کدام شان در ساختن فردای کشور سهم داشته باشند.
اتمر افزود: در حاليكه ريختن خون انسان‌های بی‌‌گناه تحت هيچ شرايط قابل قبول نيست و در وضعیتی که تعدادی از نمايندگان اقشار مختلف جامعه در حال گفت‌و‌گوهای صلح با نمایندگان گروه طالبان در شهر دوحه می‌باشند، شهادت افراد ملكی از طرف يكی از طرفین اين گفت‌وگوها غير قابل درك است، آيا اين حملات نشان دهنده عدم اراده کافی برای برقراری صلح از جانب تحریک طالبان است؟
وی تصریح کرد: صلح واقعی فقط وقتی امكان‌پذير می‌شود كه نه تنها زمينه‌های سياسی، بلكه زمينه‌های اجتماعی نيز برای آن فراهم شود و ادامه خونريزی برای ايجاد فضای واقعی صلح قابل قبول نيست.
این در حالیست که در حمله تروریستی امروز در شهر غزنی که مسئولیت آنرا طالبان بر عهده گرفتند، نزدیک به ۲۰۰ تن کشته و زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا