آخرین اخبارافغانستان

واکنش تند وزارت خارجه در برابر اصلاحات اداری

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به اتهاماتی که کمیسیون اصلاحات اداری مبنی بر عدم همکاری این وزارت در روند اصلاحات اداری کارمندان آن مطرح کرده است، واکنش نشان داده و با نشر اعلامیه‌ای آن را بی‌اساس خوانده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه وزارت خارجه مطرح شده: از آغاز حکومت وحدت ملی وزارت امور خارجه گام های تأثیرگذاری برای اصلاحات کادری در این وزارت برداشته و از هر اقدام اصلاحی در چارچوب قانون استقبال نموده و آن را تطبیق کرده است.

در این اعلامیه ۱۱ ماده‌ای، به مواردی همانند تنقیص کارمندان بکلوریا، امتحان کانکور ورودی به وزارت، به اعلان رفتن پُست‌های اداری و سیاسی این وزارت و همچنان اصلاح کانال‌های عایداتی آن اشاره شده است.

همچنان در اعلامیه چند مورد علیه کمیسیون اصلاحات اداری مطرح و گفته شده که این اداره با وزارت خارجه همکاری نکرده است.

در ماده دو آمده است:«۲ – به اساس حکم ریاست جمهوری، ۲۹ کارمند وزارت خارجه که سند صنف دوازدهم داشتند به کمیسیون اصلاحات اداری معرفی گردیدند تا در دیگر ارگان‌ها شامل کار شوند، اما تا اکنون هیچ گونه اقدامی از جانب کمیسیون اصلاحات اداری در این زمینه صورت نگرفته؛»

در ماده دهم این اعلامیه نیز به مسئله فساد در وزارت خارجه پرداخته و گفته شده که این موضوع خارجه از حیطه کاری کمیسیون اصلاحات اداری است.

موضوعات مطرح شده از سوی کمیسیون اصلاحات اداری از جانب وزارت خارجه غیر قانونی، بی‌اساس و غیر مسلکی خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا