آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهان

واکنش تند پاکستان به اعلامیه جدید کاخ سفید

پاکستان پس از نشر اعلامیه کاخ سفید در مورد حمله به پناهگاه‌های هراس‌افکنان، گفته است که واشنگتن به جای هشدار به اسلام‌آباد، باید به آن کشور مشوره دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، خرم دستگیر، وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که اعلامیه جدید صادر شده از سوی کاخ سفید را به شکل جدی بررسی می‌نمایند و افزوده که در صورتی نیروهای امریکایی بر خاک پاکستان حمله کنند، به تلاش‌ها به‌خاطر آوردن صلح در افغانستان صدمه می‎زنند.
وی در عین حال که تاکید بر بررسی اعلامیه کاخ سفید کرده و گفت که واشنگتن به اسلام‌آباد به عنوان یک کشور مستقل و دارای استقلال احترام بگذارد.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که در جریان هفته گذشته دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد که صلاحیت‌های بیش‌تر را به نیروهای امریکایی در افغانستان به‌خاطر هدف قراردادن پناهگاه‌های تروریستان می‌دهد.
او گفته‌است که نیروهایش می‌توانند لانه‌های تروریستان را در خاک پاکستان و افغانستان هدف قرار دهند که در آن هراس‌افکنان حضور دارند.
به تازه‌گی نیروهای امریکایی در وزیرستان شمالی شماری از اعضای شبکه حقانی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه عضو مهم آن شبکه کشته شده‌اند.
این حمله امریکا در وزیرستان شمالی با واکنش‌ تند پاکستان مواجه شده بود.
از سوی هم، دولت افغانستان می‌گوید که لانه‌های ترویستان در خاک افغانستان وجود ندارد و محمد اشرف غنی، رییس جمهور نیز به تازه‌گی گفته‌است که مرکز طالبان در پاکستان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا