آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستگزارش

واکنش تند چهره‌های سیاسی افغانستان به حمله تروریستی در ننگرهار

شماری از سیاسیون افغانستان در واکنش به حمله تروریستی در ننگرهار اظهار داشتند که این حمله یک جنایت ضد بشری است و دشمنی با دین مبین اسلام و ارزش‌های دینی می‌باشد.

شماری از سیاسیون افغانستان در واکنش به حمله تروریستی در ننگرهار اظهار داشتند که این حمله یک جنایت ضد بشری است و دشمنی با دین مبین اسلام و ارزش‌های دینی می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی در پیوند به این رویداد گفت: دشمنان افغانستان با انجام حمله تروریستی در مسجد جامع در منطقه جودری ولسوالی هسکه‌مینه ولایت ننگرهار، شماری از هموطنان ما را که مشغول ادای نماز جمعه بودند، شهید و شماری دیگر را زخمی ساختند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور


غنی به مسئولین مربوطه هدایت داده تا برای تداوی مجروحین از تمام امکانات استفاده نموده و به زودترین فرصت به خانواده‌های شهدا رسیدگی نمایند.
وی تصریح کرد: طالبان که هم خود دست به انجام حملات خونبار تروریستی می‌زنند و هم به‌شمول داعش برای گروه‌های تروریستی دیگر زمینه ترور، وحشت و جنایات را فراهم می‌کنند، در نزد خداوند متعال (ج)، قانون و مردم مسئول هستند؛ چون آنان صلح را که امر الهی و خواست اساسی مردم ما است و در این رابطه ندای برحق اجماع علمای ما و خطبه حرمین شریفین را نپذیرفتند.
رییس حکومت وحدت ملی تأکید کرد که تروریستان و حامیان آنان با حمله بالای مساجد، شفاخانه‌ها، افراد ملکی و تاسیسات عامه، هرگز نمی‌توانند به اهداف شوم شان برسند، چون نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی ما تروریستان را در هر گوشه جستجو و نابود خواهند کرد.
در همین حال عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در واکنش به حمله تروریستی در ننگرهار گفت: با اندوه فراوان مطلع شدم که در پی دو انفجار هنگام ادای نماز جمعه در یک مسجد در منطقۀ جودره ولسوالی هسکه مینۀ ننگرهار، ده ها تن شهید و مجروح شدند.

عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان


آقای نور افزود: حمله بر کسانی که برای عبادت در مسجد آمده‌اند، دشمنی با دین مبین اسلام و ارزش‌های دینی ماست.
وی تصریح کرد: در حالیکه این رویداد را به شدت نکوهش می‌کنم، برای شهدا بهشت برین، به خانواده‌های شان صبر و شکیبایی و به مجروحان شفای عاجل آرزو دارم.
همچنین حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، حمله تروریستی در ننگرهار را محکوم کرد و گفت: در این رویداد که تعدادی از هموطنان ما شهید و زخمی شدند، یک جنایت ضد بشری است.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور


کرزی با بیان اینکه این حملات ظالمانه کار دشمنان صلح و ثبات در افغانستان است، افزود: به افغان‌ها صدا می‌زنم که از طریق مذاکرات میان‌افغانی به دسیسه‌های دشمنان مردم افغانستان خاتمه دهند.
در همین حال سید علی رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان، حمله تروریستی در ننگرهار را محکوم کرد و اظهار داشت که این حملات نمی‌تواند مانع برقراری صلح در افغانستان شود.

سید علی رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان


محمودی افزود: یگانه راه رسیدن به صلح، مذاکرات میان‌افغانی از راه وحدت و همدیگرپذیری افغان‌ها است.
وی با تأکید به برقراری آتش‌بس، از گروه طالبان خواست تا مذاکرات میان‌افغانی را با حکومت افغانستان آغاز نماید تا دریچه صلح و ثبات در کشور باز گردد.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: مردم افغانستان در ششم میزان برای تقویت نظام و مردم‌سالاری به‌پای صندوق‌های رای رفتند و تلاش‌های ددمنشانه دشمنان صلح و ثبات نمی‌تواند اراده آنها را پامال کند.
این در حالیست که روز گذشته نمازگزاران در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار هنگام ادای نماز جمعه، هدف حمله تروریستی قرار گرفت که دست کم ۶۲ تن کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا