آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

واکنش خلیلزاد به پیام عیدی رهبر طالبان

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان همزمان با آغاز دور هفتم سفرش به منطقه نسبت به بیانیه عیدی رهبر طالبان واکنش نشان داده است.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان همزمان با آغاز دور هفتم سفرش به منطقه نسبت به بیانیه عیدی رهبر طالبان واکنش نشان داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در واکنش به بیانیه عیدی رهبر گروه طالبان، آقای خلیلزاد گفته است که بیانیه عیدی طالبان تمایل به شرکت در گفت‌وگوهای میان‌افغانی را نشان می‌دهد و این که یک حل و فصل سیاسی نهایی نیازمند تقسیم قدرت است.
وی گفته است:« بیانیه عیدی طالبان به نوعی پشتیبانی از روند صلح افغانستان و تمایل به شرکت در گفت‌وگو با دیگر افغان‌ها است و این که حل و فصل سیاسی نهایی نیازمند تقسیم قدرت می‌باشد.»
در همین حال، آقای خلیلزاد از لحن بیانیه رهبر طالبان انتقاد کرده است.
وی افزوده است:« در عین زمان، لحن گسترش دهنده جنگ ضروری نیست و فقط به پیچیدگی و مختل کردن (روند مذاکرات) کمک می‌کند. این بیانیه نشان می‌دهد که ایالات متحده به دنبال خشونت است. ما (به دنبال خشونت) نیستیم. سطح خشونت در افغانستان قابل پذیرش نیست و ما هیچ تمایلی به ادامه آن نداریم.»
نماینده خاص امریکا با بیان این که خوشبین است و موفقیت نیازمند این امر است که طرف‌ها انعطاف‌پذیری نشان دهند، گفته است:« ادغام پشتیبانی منطقه‌ای و بین‌المللی برای صلح، تلاش برای بستن دو بخش اول چهارچوب صلح (اهداف وی در این دور سفر می باشد).»
گفتنی است که آقای خلیلزاد در این دور قرار است به آلمان، بلژیک، پاکستان، افغانستان و امارات متحده عرب برای جلب حمایت جهانی جهت پیش‌برد مذاکرات صلح سفر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا