آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

واکنش ریاض در برابر امریکا؛ موضع‌گیری مجلس سنا دخالت در امور داخلی عربستان است

عربستان به قطعنامه‌های اخیر مجلس سنای امریکا درباره جنگ یمن و پرونده جمال خاشقجی واکنش نشان داد.


عربستان به قطعنامه‌های اخیر مجلس سنای امریکا درباره جنگ یمن و پرونده جمال خاشقجی واکنش نشان داد.
یک مقام وزارت خارجه عربستان، موضع‌گیری مجلس سنای امریکا را مبتنی بر ادعاها و اتهاماتی بی‌اساس و به منزله مداخله علنی در امور داخلی ریاض دانست.
این مقام در وزارت خارجه عربستان در جوابیه کشورش تاکید کرد، ریاض بر ادامه و توسعه روابط با واشنگتن اصرار دارد و از چنین موضع‌گیری‌های اعضای نهادی معتبر در کشوری هم‌پیمان و دوست تعجب می‌کند.
در ادامه این واکنش آمده است، عربستان به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی برای امریکا احترام زیادی قایل است و روابط استراتژیک سیاسی، اقتصادی و امنیتی عمیقی با این کشور دارد که طی دهه‌های گذشته در جهت خدمت به منافع دو کشور و دو ملت بوده است.
این مقام سعودی در ادامه دفاعیات خود از کشورش این گونه ابراز عقیده کرد که عربستان کاملاً با هر گونه مداخله در امور داخلی‌ یا زیر سوال بردن جایگاه رهبرانش که ملک سلمان و ولیعهد او هستند، مخالف بوده و هر نوع اهانت به حاکمیت کشور یا اهانت به جایگاه آنان را نمی‌پذیرد.
وی این گونه ادامه داد که چنین موضع‌گیری از سوی مجلس سنا هرگز تاثیری بر نقش رهبری عربستان در منطقه و جهان عرب و اسلام و در سطح جهانی نخواهد داشت و عربستان در قلب تمام مسلمانان جهان قرار دارد و این مسئله عربستان را اساس ثبات منطقه و جهان قرار می‌دهد و ریاض در تلاش‌ها برای برقراری صلح و امنیت در سطح منطقه و جهان پیشرو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا