آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش طا-لبان به اظهارات اخیر بایدن در مورد افغانستان

خبرگزاری دید: وزارت خارجه‌ طا-لبان به اظهارات اخیر جو بایدن رییس‌ جمهور ایالات متحده‌ امریکا در مورد افغانستان مبنی بر این که متحدکردن این کشور تحت یک دولت ممکن نیست، واکنش نشان داده و آن را رد کرده است.


عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه‌ طا-لبان امروز جمعه( ۱ دلو) در رشته‌توییتی گفته است؛ در این که مردم افغانستان هرگز در برابر «تجاوزات متجاوزان خارجی» متحد نشده‌اند شکی وجود ندارد، اما «قشر وسیعی از ملت با اتحاد محکم به ‌طور مشروع با متجاوزان جنگیدند».
بلخی همچنین نوشته است که اظهارات بایدن مبنی بر این که افغانستان گورستان امپراتوری‌هاست، خود به اتحاد مردم افغانستان اعتراف می‌کند. او تأکید کرده است: «فقط یک ملت متحد، نه یک ملت متفرق، می‌تواند باعث سقوط متجاوزان و امپراتوری‌های بزرگ شود».
سخنگوی وزارت خارجه‌ طا-لبان ادعا کرده است که این گروه پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، «در مدت کوتاهی امنیت همه‌جانبه را تأمین کرده، یک نظام مرکزی واحد را احیا و مردم را متحد کرده است».
به ‌گفته‌ی او، «نفاق یک پدیده‌ی بیرونی است که متجاوزان برای بقای خود به آن دامن می‌زنند، اما در مقابل، مردم افغانستان براساس اشتراکات عقیده‌ اسلامی، کشور و افتخارات تاریخی، متجاوزان را شکست داده و در حال حاضر در جهت تبدیل شدن به یک ملت رقیب گام‌های محکمی بر می‌دارند».
این درحالی است که جو بایدن دو روز پیش در یک نشست خبری از تصمیم خود درباره‌ خروج از افغانستان دفاع کرده و گفته بود که افغانستان گورستان امپراتوری‌ها بوده است. به‌ گفته‌ بایدن، متحدکردن افغانستان تحت یک دولت ممکن نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا