آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش طا-لبان به عدم دعوت در نشست دوحه: بدون ما هر نشستی در باره افغانستان بی‌نتیجه است

خبرگزاری دید: سهیل شاهین از اعضای دفتر قطر طا-لبان در واکنش به عدم دعوت آن‌ها به نشست دوحه، می‌گوید که هرنوع نشست بدون حضور آن‌ها در باره افغانستان بی‌نتیجه است.

شاهین این موضوع را در سخنانی پیش از نشست قریب الوقوع سازمان ملل متحد درباره افغانستان که در دوحه و بدون مشارکت طا-لبان برگزار خواهد شد، اظهار داشته است.

او گفته:«هرگونه دیداری درباره افغانستان بدون مشارکت هیأتی از دولت کنونی بی‌نتیجه است، کمکی به حل مشکلات نمی کند و وضعیت را پیچیده‌تر خواهد کرد».

شاهین در پاسخ به این سوال که آیا حکومت سرپرست افغانستان آماده هرگونه حل و فصل سیاسی، تغییر نحوه حکمرانی و تعامل با زنان در مقابلِ به رسمیت شناخته شدن در جامعه جهانی هست یا نه، گفت: «ابتدا ضروری است که همه طرف‌ها با دولت کنونی افغانستان همکاری کنند تا به درک مشترک مسائل و پیشبرد آن برسیم».

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که طا-لبان به نشستی که  قرار است به میزبانی دبیرکل این سازمان در دوحه برگزار شود دعوت نشده است.

وی در این باره گفت: دبیرکل دعوتنامه‌ای را برای دولت موقت طا-لبان ارسال نکرده است.

این در حالی است که پیش از این آمنه محمد گفته بود که نشست دوحه می‌تواند قدم هایی را برای به رسمیت شناختن طا-لبان به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا