آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

عطامحمد نوردر پیوند به اعلام نتیجه نهایی انتخابات:

هر انتخاباتی شكست و پيروزی در پی دارد/ انتظار می‌رود تیم ثبات و همگرایی از ایجاد بحران اجتناب نماید

رییس اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند به اعلام نتیجه نهایی انتخابات می‌گوید که اعلام نهایی نتایج یک گام مهم به سوی مردم سالاری است. رییس اجرایی جمعیت ضمن مبارک گفتن به اشرف غنی، از تیم ثبات و همگرایی خواسته که از ایجاد بحران اجتناب نماید.

رییس اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند به اعلام نتیجه نهایی انتخابات می‌گوید که اعلام نهایی نتایج یک گام مهم به سوی مردم سالاری است. رییس اجرایی جمعیت ضمن مبارک گفتن به اشرف غنی، از تیم ثبات و همگرایی خواسته که از ایجاد بحران اجتناب نماید.
به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی دقایق پیش(سه شنبه ۲۹ دلو) با نشر پیامی در پیوند به اعلام نتیجه نهایی انتخابات، آن را گامی مهم در راستای مردم‌سالاری دانسته است.
آقای نور در این پیام، ضمن عرض مبارک باد به اشرف غنی، آرزو نموده که با شکل گرفتن حکومت جدید وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور بهبود یافته و زمینه به سوی ثبات و شکوفایی سوق داده شود.
آقای نور: اكنون چشم امید ملت عزیز ما به نتیجه پروسه صلح با تحريک اسلامی طالبان دوخته شده است. آرزومندیم با تشکیل اجماع و اتحاد ملی، در این روند حیاتی نیز پیروز میدان صلح و امنیت شویم.
عطامحمد نور افزوده: توقع ما این است كه با توجه به جامعه متکثر و متنوع افغانستان، حكومتی با قاعده وسيع و از نتیجه حضور پر رنگ همه اقوام و گروه‌هاى مطرح تشكيل گردد و نظام به مشروعیت و ثبات بیشتر برسد تا اقوام مختلف و با هم برادر افغانستان خود شان را در حكومت آينده ببینند.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی در بخشی دیگر از پیامش تلویحاً به واکنش تیم ثبات و همگرایی پرداخته و تاکید کرده که «قابل تذکر می‌دانیم که خلق نمودن خشونت و چالش به هیچ صورت به خیر ملت نبوده و از تيم محترم ثبات و همگرايی در راس محترم داكتر عبدالله انتظار می‌رود كه از ایجاد بحران اجتناب نموده انرژی شان صرف تامین صلح و امنیت نمایند».
او همچنان از مردم خواسته که در این وضعیت حساس، آرامش و همبستگی خود را حفظ نمایند: همینگونه از مردم شرافتمند و با عزت افغانستان تقاضامندیم که آرامش، اتحاد و همبستگي شان را به مقصد وحدت ملی و تقویت نظام مردم‌سالاری حفظ کنند.
در آخر این پیام آقای نور تصریح شده که «بدون شک هر انتخاباتی شكست و پيروزی در پی دارد. ولی در شرایط کنونی کشور بیشتر از هر زمان دیگر به وحدت ملی و همدلى نیازمند می‌باشد. بدون‌‌ تردید خلق کردن بحران بزرگ‌ترین ضربه را به دستاوردهای چندین ساله دوره دموکراسی زده‌ و تبلیغ آن به نفع دشمنان کشور ما خواهد بود».
نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری کشور شامگاه امروز سه‌شبنه پس از نزدیک به پنج ماه تاخیر اعلام شد که بر بنیاد آن اشرف غنی برنده بوده و حکومت آینده را تشکیل خواهد داد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا