آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

واکنش عطا محمد نور علیه جنجال‌ها در فضای مجازی بر سر «جنگ افشار»

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در واکنش به بالا گرفتن جنجال‌های مجازی بر سر «جنگ افشار» در فضای مجازی، می‌گوید که چنین مسایل از جانب دشمنان اتحاد و همسویی مردم ایجاد می‌شود.

آقای نور روز در پیامی در پیوند به این موضوع روز یکشنبه ( ۱ حوت) نوشت: در روزهای اخیر به بهانه‌ نقد جنگ افشار، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از هردو سوی رویداد افشار به جان هم افتیدند.

به باور آقای نور، «جنگ همیشه مصیبت‌هایی را به همراه دارد که نمی‌شود از آن انکار کرد. رویداد افشار نیز از مصایب جنگ‌های ویرانگری بود که همه ساله به بهانه‌ داوری آن این مورد را دشمنان اتحاد و هم‌سویی مردم ما برای ایجاد فاصله میان پیروان شهیدصلح، پروفیسور استاد برهان‌الدین ربانی و قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود و هم‌چنین پیروان شهید وحدت ملی، استاد عبدالعلی مزاری، روی صحنه می‌آورند و جماعتی از هردو طرف را بدون نگاه به مصایب آن به جان هم می‌اندازند».

او در این مورد افزوده: جنگ افشار مانند هرجنگ دیگر مصیبت و ویرانی‌هایی را به همراه داشت که با دل ناخواسته صورت گرفته است، اما امر مهم برای ما اینست که وحدت و هم‌سویی میان تمام اقوام را حفظ کنیم و نگذاریم به این بهانه‌های فصلی، زمینه‌ی نزاع میان پیروان افکار سیاسی رهبران مردم افغانستان فراهم گردد.

آقای نور از دو طرف منازعه خواسته که از نفرت پراکنی و داوری در این خصوص پرهیز کنند.

گفتنی است که اخیراً شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد جنگ افشار نزاع داشته و در پی برجسته کردن اختلافات میان هزاره ها  تاجیک ها هستند. پیشتر محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم نیز در این مورد واکنش داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا