آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

واکنش نمایندگان علیه رییس مجلس: حمایت از حکومت موقت خیانت ملی است

نمایندگان در پارلمان کشور طرح حکومت موقت را خیانت ملی خوانده و گفته‌اند که رییس مجلس نمایندگان باید از ملت افغانستان عذر خواهی کند. نمایندگان آقای رحمانی را به حمایت از حکومت موقت متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، در نشست امروز (دوشنبه۱۳دلو) مجلس شمار زیادی از نمایندگان مردم در پارلمان، میررحمان رحمانی رییس مجلس را به «خیانت ملی» متهم کرده و خواستار عذرخواهی او از مردم افغانستان شدند. نمایندگان مدعی شدند که آقای رحمانی از تشکیل دولت موقت حمایت کرده‌است.
این نمایندگان معترض در نشست امروز مجلس تاکید کردند که در صورت عدم عذرخواهی میررحمان رحمانی، آنان برای سلب صلاحیت او امضا جمع خواهند کرد.
به باور نمایندگان، رحمانی روز گذشته در جلسه افتتاحیه کمیته ویژه صلح به نحوی از ایجاد حکومت موقت حمایت کرده‌ است.
اگرچه آقای رحمانی این ادعا را رد کرده است؛ اما نمایندگان هشدار دادند که ویدئوی اظهارات او را همگانی می‌کنند.
از سوی دیگر، اعضای کمیته ویژه صلح مجلس نیز می‌گویند که میررحمان رحمانی رییس مجلس که همزمان رییس این کمیته نیز برگزیده شده، روز گذشته بدون مشورت با اعضای ۲۱ نفری کمیته ویژه صلح، نظر خود را در مقابل رسانه‌ها به عنوان «فیصله کمیته» قرائت کرده‌ است.
آنان همچنین گفتند که کمیته صلح فقط یک کمیته طرح‌نویس بوده و نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند.
آقای رحمانی دیروز گفته‌ بود که اعضای این کمیته به زودی دیدارهای رسمی خود را با دولت و طالبان آغاز می‌کند و در ضمن، درباره روند مذاکرات صلح و موانع و چالش‌های آن برای مردم افغانستان، گزارش خواهد داد.
اعضای مجلس همچنین خواستار انحلال کمیته ویژه صلح شدند؛ زیرا به باور آنان این کمیته به شکل فرمایشی و بدون در نظرداشت حد نصاب از سوی رییس مجلس ایجاد شده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا