آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

واگذاری خدمات امنیتی و مدیریت عملیاتی چهار میدان هوایی به شرکت اماراتی

ریاست ‌جمهوری کشور اعلام کرد که قراردادهای خدمات امنیتی، مدیریت عملیاتی، خدمات زمینی، سیستم‌سازی و تکنالوجی میدان‌های هوایی کابل، هرات، بلخ و قندهار با یک شرکت اماراتی امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ ارگ آمده است که این قراردادها توسط محمدقاسم وفایی‌زاده رییس اداره هوانوردی ملکی و منصور المنصوری رییس شرکت «G42» امارات متحده عربی امضا شده است.
عطاالله نصیب رییس واحد تسهیل سرمایه‌گذاری در مراسم امضای این قراردادها گفته است که همکاری با بخش‌های هوانوردی ملکی امارات متحده عربی براساس هدایت رییس‌ جمهور اشرف غنی در سفرش به آن کشور، آغاز شده است.
آقای نصیب همچنان گفته است که شرکت «G42» امارات متحده عربی در زمینه‌های هوانوردی، انرژی، خدمات صحی، تیل و گاز و صنایع استخراجی تجربه‌ زیاد دارد.
منصور المنصوری، رییس شرکت «G42» امارات متحده عربی نیز امضای این قراردادها را آغاز فرصت‌های بیشتر همکاری نهادهای امارات متحده عربی و افغانستان خوانده است.
رییس‌ جمهور غنی نیز امضای این قراردادها را «واقعاً استراتژیک» خوانده و گفته است که افغانستان سرمایه‌های بزرگی در میدان های هوایی خود دارد، اما متأسفانه این ظرفیت‌ها شناسایی نشده است.
آقای غنی همچنان گفته است: «روابط نیک تاریخی و سیاسی میان افغانستان و امارات متحده عربی را می‌توان مشارکت کامل همکاری‌های اقتصادی نام گذاشت».
غنی گفته است که افغانستان به میدان‌های هوایی منحیث زیربناهای مهم نگاه می‌کند و در میدان‌های هوایی‌اش به خدمات معیاری و معیارهایی که از نگاه مدیریت عملیاتی و خدمات زمینی مهم است، نیاز دارد.
او تأکید کرده است که انتقال محصولات افغانستان از طریق دهلیز هوایی نیز باید براساس این معیارها انجام شود.
به گفته‌ او، میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل ظرفیت‌های زیادی برای تبدیل شدن به بستر کارگو و مسافران دارد.
رییس‌ جمهور غنی همچنان گفته است که میدان‌های هوایی بین‌المللی احمدشاه بابا و هرات فاصله‌ کوتاه به امارات متحده عربی دارند و میدان هوایی بین‌المللی مولانا جلال‌الدین بلخی نیز می‌تواند به نقطه‌ وصل با آسیای مرکزی مبدل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا