آخرین اخبارافغانستان

واگذاری دره«نیک‌پی» ولایت بغلان به طالبان

نزدیک به ۱۰۰ پولیس محلی ولایت بغلان، منطقه دره‌«نیک‌پی» ولسوالی دوشی این ولایت را بدون درگیری و مقاومت به طالبان واگذار و خودشان فرار کردند.
محمد ظریف ظریف، عضو شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری دید گفت که در منطقه دره نیک‌پی نزدیک به ۱۰۰ نیروی پولیس محلی حضور داشت که سه‌روز پیش گروه طالبان از ولسوالی دند غوری به این منطقه رفتند و پولیس محلی بدون درگیری و مقاومت از آنجا فرار کردند.
وی افزود که پس از واگذاری این منطقه به طالبان، راه اکمالاتی ولسوالی تاله و ‌برفک به روی نیروهای امنیتی مسدود شده و شاهراه کابل – شمال نیز زیر تهدید قرار گرفته است.
این نماینده شورای ولایتی بغلان واگذاری این منطقه را به طالبان پرسش برانگیز دانست و گفت: حالا سوالی به ذهن مردم خطور کرده که چطور بدون درگیری و مقاومت، طالبان از دند غوری تا منطقه«کنده سنگ» در فاصله سه‌کیلومتری شاهراه کابل – شمال برسند و ولسوالی دوشی را زیر تهدید بگیرند.
منطقه دره نیک‌پی با ولسوالی‌های تاله و برفک و دهنه غوری ولایت بغلان مرز مشترک دارد.
مسوولان ولسوالی دوشی ولایت بغلان نیز تایید می‌کنند که پولیس محلی، بدون مقاومت و درگیری از منطقه دره نیک‌پی بیرون شده و به دره کیان و مرکز ولسوالی دوشی رفته‌اند.
شمس‌الدین سرحدی، ولسوال دوشی گفت که فرار پولیس محلی از این منطقه، سبب شده تا طالبان این ولسوالی را زیر تهدید بگیرند و سقوط بدون درگیری این منطقه بالای دوشی تاثیر منفی دارد.
پس از راه‌اندازی عملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی، منطقه دند غوری و دند شهاب‌الدین، طالبان حملات خود را به ولسوالی‌های تاله و برفک و دوشی این ولایت آغاز کرده‌اند.
ذبیح‌الله شجاع، سخنگوی پولیس بغلان، پس از حملات طالبان بالای این ولسوالی‌ها، به خبرگزاری دید گفته بود که این گروه برای مختل‌ساختن عملیات نیروهای امنیتی، به این مناطق حمله کردند؛ اما حملات شان به شکست مواجه شده است.
ولسوالی دوشی ولایت بغلان در مسیر شاهراه سالنگ قرار دارد و باشندگان ۱۳ ولایت شمال و شمال‌شرقی کشور از مسیر این ولسوالی به کابل رفت و آمد می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا