آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وحید عمر: موج طالبان ابدی نیست، ولسوالی‌ها دوباره گرفته می‌شود

خبرگزاری دید: وحید عمر می‌گوید که ولسوالی‌ها دوباره از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی تصرف می‌شود، موج حملات طالبان دایمی نیست و اوضاع به زودی تغییر می‌کند


وحید عمر رییس ارتباطات عامه استراتژیک ریاست جمهوری که امروز سه‌شنبه (۱ سرطان) در مراسم معرفی اجمل عمر شینواری به‌حیث سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی و دفاعی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، گفت که موج حملات طالبان در آستانه‌ خروج نیروهای خارجی از افغانستان راه‌اندازی شده است.
عمر گفت که هدف طالبان از راه‌اندازی این موج حملات تخریش روحیه‌ مردم است و این گروه می‌خواهد که مردم به این نتیجه برسند که طالبان بر افغانستان حاکم می‌شوند.
او علاوه کرد که موج حملات طالبان دوامدار نیست و این گروه در هیچ ولسوالی نمی‌تواند حضور دایمی داشته باشد. او تأکید کرد: «ولسوالی‌ها را پس می‌گیریم».
عمر در جریان صحبت‌هایش گفت که نگرانی‌های مردم افغانستان از وضعیت امنیتی قابل درک است، اما طالبان جایگاه نسبی را که در چند سال گذشته در میان مردم افغانستان کسب کرده بودند، با عمل‌کرد یک ماه گذشته‌اش از دست داده‌اند.
آقای عمر افزود که طالبان پیش از این حضور نیروهای خارجی در افغانستان را بهانه‌ای برای جنگ می‌پنداشتند، اما در حال حاضر که نیروهای خارجی در حال خارج‌شدن هستند، طالبان به جای حضور در میز مذاکره، به جنگ در برابر مردم افغانستان و تخریب تأسیسات عامه رو آورده‌اند.
وحید عمر در ادامه به جنگ روانی طالبان در برابر مردم افغانستان اشاره کرد. او گفت که فعالان جامعه مدنی، رسانه‌ها، اعضای شورای ولایتی و کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید به‌خاطر تفاوت دیدگاه با حکومت، ناخواسته به تریبیونی که صدای طالبان از آن بلند می‌شود، تبدیل شوند.
عمر افزود: «نباید به‌خاطر تفاوت دیدگاه با حکومت، مورال نیروهای امنیتی را ضعیف ساخته و باعث فروپاشی چتر نظام شویم. همان‌طوری که مردم در ساحه و قریه علیه طالبان ایستاد شده‌اند، آرزوی ما این است که ما در فضای مجازی نیز پشتیبان همان مردم شویم».
او همچنین گفت که روز گذشته با فرستادن مکتوبی به شوراهای ولایتی، از آنان خواسته‌اند که به‌عنوان سخنگوی نهادهای امنیتی و استخباراتی عمل نکرده و به وظایف اصلی‌شان برسند.
به‌ گفته‌ او، اعضای شورای ولایتی نباید مورال مردم را خراب کنند. عمر استدلال کرد؛ جایی که طالبان بیایند، شورای ولایتی را هم نمی‌پذیرند.
مشاور رییس‌ جمهور گفت که در روزهای اخیر مردم برای حمایت از نیروهای امنیتی بسیج شده و در کنار آنان ایستاده است. او گفت که رهبری حکومت از این ایستادگی مردم حمایت می‌کند.
عمر در ادامه گفت: «اگر رهبری طالب یک لحظه هم امیدوار بود که در صحنه‌ی سیاسی جایی خواهد داشت، در یک ماه گذشته کاری کرد که نه تنها از صحنه‌ی نظامی بیرون می‌رود؛ بلکه در صحنه‌ی سیاسی نیز جای و نقشی نخواهد داشت».

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا