آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزارت خارجه ایران:

ورود غیر قانونی آوارگان افغانستان نمی‌تواند به ایران ادامه یابد/ در چهار دهه گذشته از مهاجرین میزبانی کریمانه کردیم

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر این که موج آوارگان افغانستان به ایران نمی‌تواند ادامه یابد، تصریح کرد که از مهاجران در چهل سال گذشته میزبانی کریمانه کرده‌اند.

ایران
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه(۲۲حمل) از طا-لبان خواست که به مسئولیت خود در قبال شهروندان افغانستان عمل کنند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرده ‌است که بهترین شاهد برای این رفتار «کریمانه و میزبانی محترمانه» ورود بلاانقطاع آوارگان افغانستان به ایران است.
خطیب‌زاده گفته‌است: «همه ما در کنار خودمان اتباع افغانستانی را می‌بینیم که با ما زندگی می‌کنند و از تمامی یارانه‌ها و امکانات مردم ایران به صورت یکسان استفاده می‌کنند».
او تصریح کرده‌است: «متأسفانه برخی تلاش می‌کنند این‌ها نادیده گرفته شود و موج ایران‌هراسی را در افغانستان ایجاد کنند یا برخی در ایران سعی دارند موج افغانستان‌هراسی ایجاد کنند».
خطیب‌زاده در حالی از برخورد «کریمانه» ایران با پناه‌جویان افغانستان سخن می‌زند که در روزهای پسین موجی از افغانستان‌ستیزی در ایران به راه‌ انداخته شده است.
دولت ایران به این باور است که امریکا در عقب این رخدادها قرار داد و تلاش می‌کند که انتقام شکست خود را در افغانستان با ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا