آخرین اخبارافغانستان

وریماچ: برگزاری انتخابات بدون اصلاحات ممکن نیست

کمیسیون مستقل انتخابات، اعلام زمان برگزاری انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی را وابسته به تامین هزینه آن و برقی‌شدن این روند می‌داند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد که زمان‌گیرشدن رای‌زنی‌ها در باره برقی‌شدن انتخابات و تامین هزینه آن، سبب خواهد شد که انتخابات در سال آینده برگزار نشود.
امام محمد وریماچ، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات گفت: ماه نومبر برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است؛ اما اگر مشوره‌ها در باره برقی‌شدن انتخابات طولانی شود، این مسئله می‌تواند یک چالش باشد و ما نتوانیم انتخابات را در این زمان برگزار کنیم.
وی در واکنش به انتقادها در باره دو باره گماشته‌شدن ذبیح‌الله وگری، به حیث رییس دفتر ولایتی این کمیسیون در ولایت ننگرهار، گفت: آقای ذبیح‌الله بنابر مشکلاتی که داشت، تبدیل شده است و کمیسیون اراده قوی به اصلاحات دارد، به زودی تمامی کارمندان این کمیسیون ارزیابی می‌شوند و نظر به کارکرد شان، در باره آنان تصمیم گرفته خواهند شد.
پیش از این معاون کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که جامعه جهانی و حکومت افغانستان کمک‌های مالی شان را با روند انتخابات، به برگزاری انتخابات شفاف مشروط کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا