آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزارت داخله حمله بر معترضان را در کندز «نادرست» خواند

وزارت امور داخله با نشر اعلامیه‌ای گفته است که خبرهای مبنی بر این که «نیروای امنیتی بالای معترضین در مرکز کندز حمله نموده‌اند، نادرست است».

وزارت امور داخله با نشر اعلامیه‌ای گفته است که خبرهای مبنی بر این که «نیروای امنیتی بالای معترضین در مرکز کندز حمله نموده‌اند، نادرست است».
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه وزارت داخله گفته شده، حوالی ساعت ۳:۱۵ امروز در مرکز کندز از طرف طالبان تروریست و دشمنان آزادی و دموکراسی مردم افغانستان، بر دفتر کمیسیون انتخابات این ولایت بر اثر فیر هاوان یک تن از هموطنان ملکی ما شهید و چهار نفر ملکی و یک منسوب امنیت ملی زخم برداشتند.
اعلامیه وزارت داخله افزوده که «نیروهای امنیتی افغان با احترام به قوانین نافذه کشور مکلف به تامین امنیت تظاهرات اند، طبق ماده سی و ششم قانون اساسی افغانستان اتباع این کشور حق دارند برای تامین مقاصد جایز و صلح آمیز، بدون حمل سلاح طبق قانون اجتماعات، تظاهرات نمایند.»
روز گذشته نیروهای امنیتی کشور از سوی یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری متهم به شلیک گلوله علیه معترضان به بازشماری آرا در کندز شد.
وزارت داخله اما با تاکید بر بی‌طرفی نیروهای امنیتی ملی تصریح کرده،« از آنجا که نیروهای امنیتی افغان با بی‌طرفی کامل تمام مراحل انتخابات را پُشت سر گذاشتند؛ مورد تایید مردم و نهادهای ناظر بر انتخابات نیز قرار گرفتند و اطمینان می‌دهیم که تمام نیروهای امنیتی افغان مصمم بر حفظ بی‌طرفی کامل در همه مراحل بعدی خواهند بود و هیچگاه اجازه مداخله در روند انتخابات را نخواهند داشت.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا