آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

موج دوم کرونا؛

وزارت حج و اوقاف: مراسم فاتحه برگزار نکنید/ وزیر صحت: واکسین کرونا هفت ماه بعد می‌رسد

وزرای صحت و حج و اوقاف با اشاره به گسترش ویروس کرونا در جامعه و شیوع موج دوم، هشدار می‌دهند. وزیر صحت می‌گوید که نخستین محموله واکسین کرونا هفت ماه بعد به کشور می‌رسد. همچنان وزیر حج و اوقاف از مردم خواست که مراسم فاتحه خوانی در مساجد و خانه برگزار نکنند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزیران صحت عامه و ارشاد، حج و اوقاف امروز چهارشنبه(۲۶ قوس) در یک نشست خبری از مردم خواستند که برای جلوگیری از گسترش موج دوم ویروس کرونا در کشور، سفارش‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

محمدقاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج و اوقاف در این نشست خبری از مردم خواست که به همه سفارش‌های وزارت صحت عامه از جمله پوشیدن ماسک، شستن مکرر دست‌ها و نرفتن به جاهای مزدحم، عمل کنند.
او خواهان رعایت فاصله‌گذاری در هنگام برپایی نمازهای جمعه و جماعت شد.
حلیمی گفت که برای جلوگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا مردم باید از برگزاری مراسم فاتحه در مسجدها و خانه‌ها خودداری کنند. به گفته او، در این زمینه هدایت لازم صادر خواهد شد.

در همین حال، احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه نیز در این نشست خبری از مردم خواست که با پوشیدن ماسک به محدودسازی ویروس کرونا در جامعه کمک کنند.
به گفته او، در موج اول ویروس کرونا شمار مجموعی بسترها در شفاخانه‌های مربوط به بیماران کووید۱۹، در مرکز و ولایات به عدد ۹۶۶ می‌رسید، اما اکنون تعداد آن به دو هزار و ۷۱ بستر افزایش یافته است.
عثمانی درباره واکسین کرونا نیز گفت که اولین محموله آن از سوی ایتلاف جهانی واکسین و ایمن‌سازی (Gavi) تا هفت ماه دیگر وارد کشور خواهد شد.

به گفته او، بانک جهانی مبلغ ۱۰۰میلیون دالر و بانک توسعه آسیایی نیز مبلغ ۵۰ میلیون دالر به هدف تهیه واکسین کرونا به افغانستان تعهد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا