آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

وزارت خارجه: اسلام‌آباد از اعمال تحریک‌ برانگیز در مرز جلوگیری کند

خبرگزاری دید: به دنبال درگیری مرگبار میان نیروهای مرزی پاکستان و طا-لبان در سپین بولدک، وزارت خارجه می‌گوید که تلاش دارد تا جلو این حوادث گرفته شود.


درگیری در مرزی بولدک پس‌ازچاشت دیروز در مناطق سرحدی ولسوالی سپین‌بولدک قندهار و چمن پاکستان رخ داده بود.
مقام‌های پاکستانی می‌گویند که در این درگیری شش نفر در خاک پاکستان کشته و ۱۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
حاجی زید سخنگوی والی قندهار نیز اعلام کرده است که در این درگیری ۱۰ نفر به ‌شمول سه غیرنظامی در خاک افغانستان زخم برداشته‌اند و یک نظامی طا-لبان کشته شده است.
عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه‌ امروز دوشنبه (۲۱ قوس) در توییتی در واکنش به این درگیری گفته است: «روز گذشته واقعه‌ غم‌انگیز در مسیر سپین‌بولدک-چمن رخ داده است که تلفات جانی به دو طرف به‌جا مانده است. تکرار چنین وقایع مایه‌ تأسف‌ است و امارت اسلامی از جانب خویش تلاش جدی به‌ خرج می‌دهد تا از چنین وقایع در آینده جلوگیری شود».
بلخی نوشته است که حکومت طا-لبان از پاکستان نیز می‌خواهد که به جلوگیری از چنین اعمال «تحریک‌برانگیز که سبب خشونت می‌شود و روی روابط دو کشور تأثیر منفی می‌گذارد، توجه جدی کند».
پیشتر شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که گلوله‌باران و شلیک بی‌دلیل نیروهای مرزی طا-لبان مایه تأسف و مستحق شدیدترین محکومیت است.
شریف تأکید کرده است که حکومت سرپرست طا-لبان باید تضمین کند که چنین حوادثی تکرار نشود.
ماه گذشته هم درگیری میان طا-لبان و نیروهای مرزی پاکستان رخ داده بود که در پی آن گذرگاه سپین‌بولدک-چمن برای هفته‌ای مسدود شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا