آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

وزارت خارجه ایران در باره سفر حکمتیار به تهران وضاحت داد

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره سفر گلبدین حکمتیار به تهران گفت که رفت و آمد چهره‌های افغان به ایران امر تازه‌ای نیست و به طور منظم میزبان چهره‌های مختلف افغانی هستیم و برای آنکه پایگاهی برای گفت‌وگو‌های بین الافغانی باشیم ادامه می‌دهیم.

ایران
به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه(۱۸دلو) در نشست هفتگی با خبرنگاران در باره سفر اخیر گلبدین حکمتیار به تهران گفت: رفت و آمد چهره‌های افغانستانی به ایران امر تازه‌ای نیست.
خطیب‌زاده گفت: رفت و آمد چهره‌های افغانستانی به ایران امر تازه‌ای نیست و تهران به طور منظم میزبان چهره‌های مختلف افغانستانی می‌باشد و برای این‌که پایگاهی برای گفت‌وگو‌های بین الافغانی باشیم ادامه می‌دهیم.
وی درباره سفر اتباع افغانستان به ایران و امکان تمدید روادید آنها نیز اظهار داشت: با یک معضل جدی روبرو هستیم در بازه زمانی که افغانستان با فضای ناآرام به سر می‌برد با حضور همسایگان به مرزهای خود مواجه هستیم، بسیاری غیرقانونی به ایران وارد شدند و تلاش کردیم چه آنهایی که قانونی و غیرقانونی وارد شدند در وضعیت مناسب در ایران حضور داشتند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان کرد: مشکلات زیاد است، چون ایران میزبان چند میلیون بی جاشده افغانستانی شده و هیچ کمک قابل توجهی از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی روبرو نیستیم و به رغم این‌که وضعیت سخت و دشوار اتباع افغانستان را می‌دانند و تلاش کردیم ویزاها را تمدید و حضور آنها را تسهیل کنیم، ولی چند صد هزار اتباع افغانستان از پاسخگویی یک نهاد و اداره و سازمان خارج است، ولی تلاش خود را کردیم و همه تلاش را می‌کنیم که افغانستان مناسب فضایی شود که افغانستانی‌های با غرور در کشور خودشان زندگی محترمانه‌ای را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا