آخرین اخبارایرانروند صلحسیاستصلح

وزارت خارجه ایران: صلح متعلق به همه اقوام افغانستان است

رسول موسوی مدیر کل آسیای جنوبی و آسیای میانه وزارت خارجه ایران می‌گوید که در دیدارش با جین آرنولت نماینده ویژه دبیر کل ملل متحد گفته است که صلح متعلق به همه مردم و همه اقوام افغانستان است.


به گزارش خبرگزاری دید، رسول موسوی مدیر کل آسیای حنوبی و آسیای میانه وزارت امور خارجه ایران امروز چهارشنبه(۱۸ جوزا) در توییتی گفت که دیدارهای جین آرنولت از تهران تمام و موضوعات متعددی مطرح شد.
نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در رأس هیئتی به منظور رایزنی در خصوص آخرین تحولات افغانستان به تهران سفر کرده بود، روز گذشته در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تحولات افغانستان تبادل نظر کرد.
ظریف با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص افغانستان به ویژه صلح و امنیت در این کشور و همچنین روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان، بر حمایت ایران از انجام گفت‌وگوهای میان‌افغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال‌های گذشته خصوصاً در زمینه حقوق اساسی مردم این کشور تأکید کرده است.
جین آرنولت نیز با توجه به اهمیت نقش همسایگان و ذکر این موضوع که بعد از انتصاب به این پست سفر خود را به منطقه از ایران آغاز کرده، گفته است: مشکل افعانستان از طریق اقدامات دسته جمعی قابل حل است و محور تلاش‌های وی یافتن راهی برای این همکاری جمعی است.
رسول موسوی مدیر کل آسیای جنوبی و آسیای میانه وزارت خارجه ایران پس از دیدار با هیئت ملل متحد گفت که موضوعات متعددی مطرح شد‌ه است.
وی افزود: در ملاقاتی به او گفتم: صلح متعلق به همه مردم و همه اقوام افغانستان است و محدود به دولت و طالبان نیست. همه باید متوجه حقوق اقلیت‌ها باشند. مبادا تجارب تلخ جاهای دیگر در افغانستان تکرار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا