آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت خارجه به اظهارات مقامات پاکستانی علیه حمدالله محب واکنش نشان داد

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه کشور به اعلامیه اخیر وزارت خارجه پاکستان در باره سخنان حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور واکنش نشان داد. این وزارت گفته که اظهار نظرهای غیرواقعی و دور از واقعیت مقام‌های این کشور به نفع روابط کابل و اسلام‌آباد نیست.


در اعلامیه وزارت امور خارجه که امروز شنبه(۲۹ جوزا) نشر شد، آمده است: «با درنظرداشت حساسیت اوضاع و فرصت‌های پیش‌آمده برای رسیدن به یک صلح دایمی و پایدار در افغانستان و منطقه، اظهار نظرها و بیانیه‌های مکرر مقام‌های پاکستانی که این روند را صدمه بزند به نفع پروسه صلح نیست».
وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته(۲۸ جوزا)، با نشر اعلامیه‌ای اظهارات مشاور امنیت ملی کشور را «بی‌اساس و غیرمنطقی» خواند. محب پاکستان را به حمایت از طالبان متهم کرد و گفته بود که شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، «نادان، ناآگاه و یا همدست» طالبان است.
این سخنان در مورد افزایش خشونت‌های طالبان گفته شده است که به تازگی شاه‌محمود قریشی گفته است که در مورد خشونت طالبان اغراق شده است.
در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «اظهارات مکرر و ناشایسته مشاور امنیت ملی افغانستان به شدت نگران‌کننده است. زیرا این امر برابر است با تلاش حساب شده دفتر او برای نادیده گرفتن و لغو پیش‌رفت روند صلح».
وزارت خارجه پاکستان افزوده است که نقش پاکستان در روند صلح افغانستان توسط جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.
وزارت امور خارجه افغانستان اما گفته است که ابراز نظرهایی که «غیرواقعی و بدور از حقیقت» است، روابط افغانستان و پاکستان را متضرر می‌کند.
در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که خواست افغانستان و جامعه جهانی از دولت پاکستان این است که با استفاده از نفوذ و کنترولی که بر طالبان دارد، آن‌ها را برای انجام گفت‌وگوهای معنادار به میز مذاکره برگرداند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا