آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

وزارت خارجه در واکنش به قطع‌نامه شورای امنیت: ممنوعیت کار زنان مسئله داخلی است

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امارت اسلامی در واکنش به قطع‌نامه سازمان ملل متحد در باره ممنوعیت کار زنان، در اعلامیه‌ای گفته است که موضوع ممنوعیت کار زنان مسئله داخلی افغانستان است.

وزارت خارجه در واکنش به قطعنامه شورای امنیت ملل متحد درمورد ممنوعیت کار زنان برای این سازمان، تاکید کرد که این تصمیم یک «مسئله داخلی افغانستان است که تأثیری بر کشورهای خارجی ندارد».

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قطعنامه‌ خواستار «لغو سریع» محدودیت‌ها بر زنان شد و از «همه دولت‌ها و سازمان‌ها خواست از نفوذ خود استفاده کنند».

اما وزارت خارجه با نشر بیانیه‌ای گفت: «ما متعهد به تامین تمام حقوق زنان افغان هستیم و در عین حال تأکید می‌کنیم که تنوع باید مورد احترام قرار گیرد، نه اینکه سیاسی شود».

در این بیانیه سایر بخش‌های قطعنامه مشمول تعهد به تمامیت ارضی، استقلال و وحدت ملی افغانستان مورد استقبال قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه گفته است: «مسیر بهبودی پس از جنگ مستلزم رفع بی قید و شرط تحریم ها و محدودیت‌های سازمان ملل متحد، چندجانبه و یکجانبه علیه کشور و ارائه کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به کشور است».

این وزارت افزود: «بحران بشردوستانه جاری در افغانستان ساخته دست بشر است و به دلیل محدودیت‌های اقتصادی در این کشور ایجاد می‌شود. در حالی که کمک‌های بشردوستانه قدردانی می‌شود، واقعیت این است که این بحران جاری تنها با برداشتن محدودیت‌ها بر کشور و کمک به افغانستان برای رسیدگی به نیازهای اصلی تغییرات اقلیمی، اقتصادی، زیربنایی و توسعه‌ای مردم آن قابل حل است».

وزارت خارجه در مورد اینکه «تعامل تنها راه واقع بینانه» است گفت: «ما آماده همکاری مشترک با کشورهای همسایه و سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی برای مقابله با چالش‌های افغانستان هستیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا