آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

وزارت خارجه روسیه با تکذیب اعزام نیرو به افغانستان، از رهبران سیاسی کشور خواست روی صلح متمرکز شوند

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید کشورش از رهبران سیاسی مسئول در افغانستان می‌خواهد تا بر اساس منافع ملی کار کنند و تلاش‌های خود را روی روند صلح متمرکز کنند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید کشورش از رهبران سیاسی مسئول در افغانستان می‌خواهد تا بر اساس منافع ملی کار کنند و تلاش‌های خود را روی روند صلح متمرکز کنند.
وزارت خارجه روسیه با ارسال خبرنامه‌ای به خبرگزاری دید، نسبت به جنجال‌های سیاسی اخیر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته ممکن این امر پیامد‌های منفی برای راه‌اندازی گفت‌وگوهای میان‌افغانی داشته باشد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خبرنامه در مورد تحولات سیاسی اخیر در افغانستان گفته است: «ما انتظار داریم هر گونه موانع در مسیر صلح به زودی پاک شود، به شمول آزادی ۵ هزار زندانی طالبان و ۱ هزار پرسونل خدماتی حکومت (افغانستان) پیش از گفت‌وگوهای مستقیم میان‌افغانی در مورد صلح و ترتیب پسا-درگیری این کشور همان‌طور که در توافقنامه آمده است».
خانم زاخاروا در ادامه از تمام رهبران سیاسی مسئول در افغانستان خواسته است تا برای منافع ملی کار کنند و تلاش‌های خود را روی بهبود روند مصالحه ملی که منجر به ختم جنگ داخلی و احیای دولت صلح‌آمیز، متحد و مستقل عاری از تروریزم و جرایم مواد مخدر باشد، متمرکز کنند.
وی گفته است: « ما آماده هستیم تا به منظور دستیابی به این اهداف، تمام پشتیبانی‌های ممکن را از مردم دوست افغانستان انجام دهیم».
سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنان به خبر اعزام نیرو از سوی روسیه به افغانستان پرداخته و آن را بی‌اساس خواند.
او افزوده است: « همه موضع روسیه را در این باره می‌دانند: روسیه تحت هیچ شرایط قصد ندارد نیروهای خود را به افغانستان بفرستد و یا قصد انجام این کار را ندارد».
گفتنی است اخیراً برخی رسانه‌ها به نقل از ضمیر کابلوف نماینده خاص پوتین برای افغانستان، خبری مبنی بر این که روسیه قصد دارد به افغانستان نیروی نظامی اعزام کند، منتشر کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا