آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزارت خارجه طا-لبان از گفت‌وگو بر سر تنش مرزی با پاکستان خبرداد

خبرگزاری دید: به دنبال تنش میان مرزبانان پاکستان و نیروهای طا-لبان در مسیر خط دیورند، وزارت خارجه طا-لبان می‌گوید که به خاطر حل این مسایل نیاز است که دو طرف گفت‌وگو کنند.

چند روز پیش گزارش شد که نیروهای طا-لبان حصارهای مرزی را که از سوی پاکستان کشیده شده بود، تخریب کرده‌اند. این موضوع منجر به تنش میان دو طرف شده است.
عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه‌ طا-لبان بدون اشاره به حصارکشی مرزی پاکستان، در توییتی نوشته است که این گروه به حل مشکلات از راه تفاهم و گفت‌وگو و حسن همجواری باورمند است و در این مورد با جانب پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه‌ پاکستان نیز در روزهای اخیر در یک نشست خبری با تأکید بر ادامه‌ حصارکشی مرزی این کشور، گفته است که مسائل اختلافی با مقامات طا-لبان در این مورد، از طریق کانال‌های دیپلماتیک حل می‌شود.
پاکستان در تابستان سال ۲۰۱۷ حصارکشی مرزی با افغانستان را آغاز کرد. گفته می‌شود که تقریباً ۹۰ درصد از حصارکشی مرزی را تکمیل کرده است.
حکومت پیشین افغانستان با این اقدام پاکستان مخالف بود؛ زیرا افغانستان تا کنون خط دیورند را که پاکستان و افغانستان را جدا می‌کند به ‌عنوان مرز بین‌المللی به رسمیت نشناخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا