آخرین اخبارافغانستانسیاست

حمله خونین بر آموزشگاه کاج؛

وزارت خارجه طا-لبان: خارجی‌‌ها هنگام غمشریکی از اظهارات غیر مسئولانه پرهیز کنند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه طا-لبان یک روز پس از حمله خونین بر آموزشگاه کاج در کابل، می‌گوید که «طرف‌های بیرونی» در واکنش به حمله روز گذشته فقط غمشریکی کرده و از اظهارات غیر مسئولانه جداً بپرهیزند.


به نظر می‌رسد اظهارات مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی که گفته بود «مسئول حمله خونین روز جمعه»، طا-لبان را می‌داند، واکنش وزارت خارجه طا-لبان را برانگیخته است.
مقتدی صدر در توییتی پرسیده بود: این چه نوع حکومتی است که نمی‌تواند جان شهروندان خود را حفاظت کند.
وزارت خارجه طا-لبان شامگاه امروز شنبه (۹ میزان) حمله دیروز را دسیسه دشمنان مردم افغانستان دانسته و گفته است که طا-لبان «به هیچ‌گونه تقسیم قومی و مذهبی مردم افغانستان باور ندارند و خود را مسئول محافظت جان تمام افغان‌ها می‌دانند».
وزارت خارجه‌ طا-لبان گفته است که افغانستان با وجود دسیسه‌های مغلق زیاد، نمونه‌ای از وفاق مذهبی و ملی در منطقه است.
این وزارت وعده کرده که طا-لبان عاملان حمله دیروز را به پنجه قانون خواهند سپرد. در بخشی از اعلامیه وزارت خارجه طا-لبان آمده است: «به همه طرف‌های بیرونی توصیه می‌کنیم که در مسائل داخلی افغانستان، بدون ابراز غم‌شریکی، از اظهارات غيرمسئولانه جدا خودداری کنند».
وزارت خارجه‌ طا-لبان در ادامه نوشته است هر کسی که به نفاق ملی در افغانستان دامن می‌زند، «به ملت متحد ما جفا و از مرز اخلاقی عدول می‌کند و برای منافع نامشروع خود تلاش ناکام انجام می‌دهد».
حمله دیروز واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا