آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزارت خارجه طا-لبان: نشست اسلو پر دستاورد بود

خبرگزاری دید: وزارت خارجه حکومت سرپرست طا-لبان، با نشر خبرنامه‌ای نشست اسلو را پر دستاورد خوانده است.


عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طا-لبان امروز چهارشنبه(۶ دلو) با نشر خبرنامه این وزارت در توییتی گفته است، در مورد کمک‌های بشردوستانه، رفع محدودیت‌های بانکی و آزادسازی ذخایر ارزی بانک مرکزی، گفت‌وگوهای جدی و مؤثر انجام شده است.
در خبرنامه وزارت خارجه طا-لبان آمده است که امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طا-لبان، برنامه‌ها، دستاوردها و سیاست‌های جدید طا-لبان را در زمینه وضع قوانین با نمایند‌گان کشورهای اروپایی، به ویژه ایالات متحده در میان گذاشته است.
این خبرنامه به نقل از اعضای اتحادیه اروپا، بریتانیا، امریکا و نمایند‌گان موسسات خیریه گفته است که از پیشرفت‌های حکومت سرپرست طا-لبان در زمینه تأمین امنیت، مبارزه با فساد و آموزش قدردانی صورت گرفته است.
در خبرنامه وزارت خارجه طا-لبان آمده است که در این نشست در مورد نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر و حقوق زنان بحث صورت گرفته و از جانب طا-لبان به اشتراک‌کننده‌گان نشست اسلو اطمینان داده شده است که قوانین بین‌المللی در چارچوب قوانین اسلامی و ارزش‌های افغانی رعایت می‌شود.
در خبرنامه آمده است که این نشست‌ها باعث شده تا حکومت سرپرست طا-لبان به نگرانی‌های بین‌المللی رودررو رسید‌گی کرده و بیشتر سوءتفاهم‌ها را حل کند.
همچنان در خبرنامه‌ وزارت خارجه طا-لبان آمده است که روز اول این نشست به دیدار با شخصیت‌های افغان و تعدادی از نمایند‌گان جامعه مدنی اختصاص داشت که منجر به صدور بیانیه مشترک شد.
وزارت خارجه حکومت سرپرست طا-لبان، تداوم این نشست‌ها را برای اعتمادسازی و جلب کمک‌های بشردوستانه مؤثر خوانده و بر ادامه چنین نشست‌ها تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا