آخرین اخبارافغانستان

وزارت خارجه: هدف نهایی تروریست‌ها افغانستان نیست


شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که هدف گروه‎های تروریستی که در افغانستان فعالیت دارند، رخنه کردن به کشورهای منطقه از افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه به اظهارات تازه نخست‎وزیر پاکستان مبنی براین‎که انفجار چهارراهی زنبق در پاکستان طرح شده بود، افزود که این حرف تازه نیست، بلکه اعتراف به یک حقیقت تلخ است.
آقای مستغنی، بیان داشت که پس از اعلام راهبرد تازه امریکا برای افغانستان، فشارها بالای پاکستان به گونه بی‎سابقه افزایش یافته و انتظار می‎رود که اسلام‌آباد در امر مبارزه با هراس‎افکنی گام‎های جدی‎تر بر دارد.
از سوی هم، سخنگوی وزارت خارجه در خصوص سفر صلاح الدین ربانی به نیویارک و اشتراکش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اضافه کرد که قرار است امروز وزیر خارجه با وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری‎های اقتصادی و سازمان همکاری‎های اسلامی برای گسترش همکاری‎ها دیدار داشته باشد.
در همین حال، دواخان مینه‎پال، معاون سخنگوی ریاست‎جمهوری می‎گوید که قرار است رییس‎جمهور غنی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سران کشورها، برای جلب حمایت آن‎ها از افغانستان در مبارزه با هراس‏افکنی و اعمال فشار بر پاکستان دیدار داشته باشد.
گفتنی است که رییس‎جمهور غنی برای اشتراک در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویارک سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا