آخرین اخبارافغانستانحکومت

وزارت داخله از صرفه‌جویی بیش از ۲ میلیارد افغانی در مصارف پولیس خبرداد

وزارت امور داخله از صرفه‌جویی ۲٫۵ میلیارد افغانیگی در مصادف اعاشوی پولیس ملی کشور در جریان سال ۱۳۹۸ خبرداده و می‌گوید که در اثر برنامه‌های اصلاحی در ین وزارت، اکنون میزان بدهی‌های آن به صفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دید، جنرال داوود احساس رییس عمومی امنیت داخلی وزارت امور داخله امروز دوشنبه(۲۸ میزان) در یک کنفرانس خبری گفت: پیش از سال ۱۳۹۸، میزان مقروضیت سالانه وزارت امور داخله از بابت مواد اعاشوی، به حدود ۲.۵ میلیارد افغانی می‌رسید.
او همچنان گفت: براساس محاسباتی که از آغاز سال مالی روان تا اکنون صورت گرفته، وزارت امور داخله در بخش مواد اعاشوی نه تنها اضافه مصرف ندارد، بلکه تا ختم سال مالی روان، در حدود ۵۰۰ میلیون افغانی صرفه جویی خواهد شد.
به گفته احساس، از آغاز سال مالی ۱۳۹۹ تا اکنون، ۲۲ میلیون لیتر تیل در مقایسه با سال ۱۳۹۸ صرفه جویی شده و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال مالی روان، به ۲۸ میلیون لیتر برسد.
احساس تصریح کرد که وزارت امور داخله از آغاز سال مالی روان تاکنون، ۳۰۰ میلیون افغانی در مقایسه با سال ۱۳۹۸، در بخش مواد محروقاتی صرفه جویی داشته است.
رییس عمومی امنیت داخلی وزارت امور داخله همچنان گفت که در طی سال مالی ۱۳۹۸ وجریان سال مالی ۱۳۹۹ تاکنون، به گونه مجموعی ۲۳۹۳ منسوب پولیس به شمول عده‌ای از افراد ملکی که در تبانی با منسوبین پولیس مرتکب جرایم شده بودند، بازداشت و دوسیه‌های آنان پس از طی مراحل، به دادستانی‌های ذیربط فرستاده شده است.
احساس گفت که طی این مدت ۵۴ تن از عوامل نفوذی دشمن در قوای پولیس تشخیص داده شده و پس از تکمیل تحقیقات، به نهادهای عدلی مربوطه فرستاده شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا